Ce este update-ul RankBrain?
RankBrain este o componentă a algoritmului de bază Google, care integrează învățarea automată pentru determinarea rezultatelor cele mai relevante în momentul căutărilor pe motorul de căutare Google; algoritmul RankBrain se folosește de abilitatea computerelor de a prelua intrările de date, odată introduse de motorul de căutare. Înainte de implementarea acestui update, Google utiliza algoritmul de bază pentru identificarea rezultatelor interogate de utilizatori; după introducerea RankBrain, Google a început să implice în rezultatele oferite utilizatorilor factori precum locația din care se făcea căutarea, personalizarea și cuvintele cheie, pentru a determina cu mai mare precizie intenția de căutare a utilizatorului. Pentru ca un algoritm RankBrain să ofere rezultate potrivite, acesta este alimentat cu o varietate de surse, preluate ulterior pentru stabilirea relevanței și a ordonării clasamentului pe baza interogărilor efectuate de utilizatori.
RankBrain a fost introdus ca parte integrată a algoritmului Hummingbird, aportul adus fiind cel al utilizării inteligenței artificiale pentru integrarea limbajului scris în cel matematic, înțeles de computere.
Machine learning și inteligența artificială
Machine learning, învățarea automată, înseamnă capacitatea unui computer de a învăța singur în ce mod să opereze.
Inteligența artificială, prescurtată AI, este simularea inteligenței umane de către sistemele informatice; prin intermediul acestui proces, calculatoarele dobândesc cunoștințe atât prin construirea, cât și prin realizarea de noi conexiuni. În ceea ce privește diferența dintre învățarea automată și inteligența artificială în cazul algoritmului Rankbrain, ambele concepte sunt sinonime; adesea, machine learning este utilizat pentru descrierea tipului de inteligență artificială abordat.
De ce a apărut Google RankBrain?
Algoritmul a fost construit cu scopul de a rezolva o problemă simplă, însă esențială. Un procent de 15% dintre rezultatele oferite de Google nu au fost alocate căutărilor efectuate pe motorul de căutare și, implicit, nu a existat context pentru ele și nici analize care să determine dacă rezultatele respective răspundeau intenției utilizatorilor.
Odată cu implementarea acestui algoritm Rank Brain, Google a început să ia în considerare locația utilizatorului și intenția acestuia în urma căutării unui șir de cuvinte.
Cum funcționează RankBrain
Google nu a oferit vreo documentație specifică referitoare la modul în care funcționează algoritmul RankBrain, însă, în urma analizării lui, există câteva presupuneri a modului în care el își îndeplinește rolul.
Noua funcție de căutare
Prin intermediul funcției matematice prin care operează algoritmul, Google reușește să ofere răspunsuri relevante utilizatorilor. RankBrain se diferențiază prin utilizarea vectorilor, conexiunilor matematice sau a relațiilor dintre cuvinte și expresii.
Entități comune
Google RankBrain Update ajută motorul de căutare să înțeleagă solicitările de căutare din perspectiva contextului și al intenției, nu doar al cuvintelor cheie; în situația în care există o căutare asemănătoare cu cea efectuată anterior, Google va oferi rezultate asemănătoare sau chiar același URL.
Topul celor 10
De fiecare dată când Google primește o solicitare de căutare, acesta ia în considerare informațiile oferite de site-urile clasate în top 10, astfel încât rezultatul oferit să fie cel căutat de utilizator.
Monitorizarea
Monitorizarea este un proces esențial pentru algoritmul RankBrain; acest proces implică determinarea obiectivelor, testarea lor și urmărirea lor, cu scopul de a fi ajustate, dacă este necesar. Rezultatele pe care Google le oferă sunt clasate în funcție de anumite valori de succes, cum ar fi numărul de accesări al paginilor.
Timpul petrecut
Acest aspect reprezintă durata de timp pe care utilizatorul o petrece pe pagina pe care a accesat-o. Cu cât timpul petrecut pe pagina web este mai îndelungat, cu atât este mai posibil ca informațiile regăsite să fie relevante pentru utilizatori.
RankBrain a venit cu un plus de valoare pentru utilizatori, facilitându-le căutările, astfel că fiecare interogare de cuvinte presupune semnale de ranking diferite, aspect care influențează reputația website-ului. SEO încearcă să construiască reputația oricărui website ca o sursă de încredere, scopul fiind acela de a le oferi utilizatorilor experiențe specifice. Fiecare brand trebuie să ia în considerare consolidarea reputației pe baza elementelor care îl definesc și care ar putea fi relevante pentru utilizatori. Odată cu RankBrain, s-a accentuat și mai puternic faptul că practica de a crea câte o pagină pentru fiecare cuvânt cheie nu mai este de folos; este suficient ca paginile să fie create pe baza unor expresii care să cuprindă cuvintele cheie aferente și adresele URL asociate.
RankBrain și entitățile SEO
Entitățile sunt definite de Google ca fiind un concept singular, unic, bine definit și distins. SEO bazat pe entități folosește contextul, nu doar cuvintele cheie, pentru a ajuta utilizatorii să identifice informațiile pe care le caută; deși cuvintele cheie sunt esențiale strategiei de SEO, ele nu reflectă pe deplin modul în care utilizatorii caută informațiile. Entitățile nu trebuie să fie un obiect fizic, ci pot fi o culoare, date, idei sau multe alte concepte.
Entitățile sunt necesare pentru ca Google să poată oferi informațiile relevante; spre exemplu, în situația în care căutăm “pizza în apropiere”, Google va știi să ofere rezultatele în funcție de locația din care se face căutarea.
Entitățile SEO și conținutul
Pentru înțelegerea conceptului din spatele căutărilor pe Google este nevoie de machine learning, fără de care Google nu ar avea capacitatea să înțeleagă căutările utilizatorilor. Lipsa învățării automate și, mai ales, a RankBrain, ar însemna pentru Google incapacitatea de a înțelege limbajul utilizatorilor și, implicit, incapacitatea de a interpreta paginile și relațiile dintre entități; totodată, prioritizarea semnalelor cu precizie, ajustarea și învățarea nu ar fi posibile fără învățarea automată și RankBrain.
Relevanța conținutului paginilor web este esențială pentru SEO; cu cât conținutul unei pagini se potrivește mai bine cu căutările efectuate de utilizatori, cu atât este mai probabil ca pagina respectivă să crească în clasamentul Google. Relevanța conținutului este unul dintre factorii pe care Google îi ia în considerare în momentul evaluării unui website. Este esențial ca paginile web să adapteze conținutul intențiilor de căutare al utilizatorilor; nu este doar despre ceea ce caută publicul sau despre cuvintele cheie pe care acesta le solicită, însă și despre așteptările lui în ceea ce privește rezultatele oferite de Google.
Determinarea celei mai probabile entități solicitate de un utilizator poate fi stabilită în funcție de care entitate apare de cele mai multe ori în primele 10 rezultate; de exemplu, dacă cineva caută „Dave Davies”, majoritatea site-urilor de top se referă la entitatea chitaristului Kinks.
Entitățile SEO și linkurile
Linkurile sunt o conexiune între entități, dar și o relație și o direcție între paginile web.
Entitatea textului ancoră este conectată printr-o relație la un subiect, de asemenea, o entitate, acea entitate topică fiind apoi conectată printr-o relație direcționată, linkul, la entitatea paginii țintă.
Linkurile, atât cele care provin de la alte site-uri web, cât și cele din propriul site, sunt importante pentru SEO, deoarece există o corelație directă între calitatea/cantitatea de link-uri către site și cât de mult trafic de căutare primește site-ul.
Cum optimizezi conținutul pentru Google RankBrain?
În esență, conținutul pentru Google Rank Brain nu se optimizează. Cu toate acestea, există câțiva pași care te pot ajuta la optimizarea conținutului:
- Revizuiește entitățile cu instrumentul Natural Language API Demo, pus la dispoziție de Google;
- Evaluare aprofundată a entităților cu ajutorul Knowledge Graph Explorer;
- Fă câteva teste din locații diverse și de pe multiple dispozitive folosind instrumentul Mobile Moxie pentru compararea rezultatelor și înțelegerea cum funcționează acestea.
Optimizarea pentru RankBrain este, de fapt, pentru utilizatori.
De ce este important RankBrain?
RankBrain este important nu doar pentru ceea ce este, ci și pentru ceea ce înseamnă.
RankBrain este un factor de ranking, despre care se spune că influențează modul în care Google oferă rezultate utilizatorilor. Datorită asocierii sale cu solicitările de pe motorul de căutare, RankBrain este denumit în mod obișnuit un factor de clasare.
Este RankBrain un criteriu de rankare?
RankBrain este un factor de rankare. RankBrain este un sistem de inteligență artificială, introdus pentru ca Google să ofere rezultate pentru solicitările care nu au mai căutate de utilizatori.
Ceea ce diferențiază RankBrain de alți algoritmi este abilitatea sa de a răspunde solicitărilor mai ambigue.
Spre deosebire de teoriile populare despre modul în care funcționează RankBrain, acesta nu utilizează date colectate din interacțiunile utilizatorilor cu o pagină web; RankBrain se bazează mai mult pe datele culese din interacțiunile utilizatorilor cu rezultatele căutării.
Organic Agency este o agenție de marketing digital supraspecializată în servicii de SEO marketing și content marketing. Executăm riguros strategii a căror eficiență a fost dovedită pentru peste 150 de branduri.