Ce este update-ul Possum?
Una dintre actualizările Google care nu a fost confirmată oficial și care se focusează pe căutările în funcție de localizare se numește Possum. Având în vedere lipsa de informații despre acest update Possum, cei din industria de digitalizare și optimizare SEO au descoperit pe parcurs ce presupune acest algoritm și cum funcționează.
Nu puțini au fost cei cu impresia că Possum Google update reprezintă o diversificare a rezultatelor locale a interogărilor utilizatorilor; update-ul a fost lansat și cu scopul de a filtra business-urile amplasate în aceeași clădire, spre exemplu, în funcție de anumite caracteristici diferite. Un studiu realizat asupra 1.307 de afaceri, a scos în evidență faptul că Update Google Possum a afectat 64% din rezultatele locale.
Chiar dacă nu a fost confirmat oficial de Google, se presupune că Possum Google update a fost lansat în data de 1 septembrie 2016.
Unde a acționat update-ul Possum?
Specialiști din zona local SEO au identificat trei arii afectate de Update Possum.
Rezultate filtrate pe bază de afiliere
Înainte să fie lansat Possum Google update, diverse companii cu aceleași conexiuni de afiliere, cum ar fi aceeași categorie în Google sau amplasarea lor în aceeași clădire, apăreau în același rezultat local de căutare; de obicei, atunci când un utilizator caută o anumită afacere locală, Google furnizează un pachet local care cuprinde, de regulă, trei business-uri din zona respectivă, iar în situația în care utilizatorul dorește să vadă mai multe rezultate, acesta are posibilitatea de a da click pe linkul „mai multe locuri”, iar Google îi va oferi rezultate extinse.
Înainte de Possum Google update, dacă se căuta, spre exemplu, o firmă de consultanță specializată pe fonduri europene într-o anumită zonă, Google obișnuia să ofere cinci rezultate la o asemenea interogare venită din partea utilizatorilor. După implementarea acestui algoritm, Google mai afișează doar două societăți dintr-o zonă, celelalte 3 fiind disponibile pentru vizualizare doar dacă utilizatorul mărește harta cu zoom.
Afaceri aflate la marginea orașelor
Joy Hawkins, o renumită practicantă a local SEO, a realizat un studiu privind modul în care sunt clasate afacerile locale cu adresa poștală într-un anumit oraș, dar care sunt amplasate în afara granițelor orașului după standardele Google. Pentru a identifica granițele unui oraș sau a unei zone, poți căuta pe Google Maps numele orașului, iar acesta va apărea delimitat cu o linie punctată roșie.
În urma analizei realizate, Joy Hawkins a remarcat faptul că una dintre afacerile analizate a urcat de pe locul 21, pe locul 10 în topul căutărilor locale; acest aspect este remarcant, deoarece în industria local SEO afacerile care sunt amplasate în afara orașului au șanse reduse să fie vizibile în topul căutărilor efectuate din interiorul orașului sau care conțin numele orașului.
Teorii extra legate de update-ul Possum
Există o serie de teorii referitoare la Update Google Possum, care au în vedere creșterea sensibilității proximității utilizatorului, precum și distanța fizică dintre utilizatorul care caută diverse business-uri și companiile pe care Google le afișează în topul rezultatelor căutărilor. Diverși specialiști din domeniu SEO consideră că odată cu Possum, Google a început să afișeze în clasament companiile cu site-uri web care prezintă trafic organic scăzut sau filtrat.
De-a lungul anilor s-a discutat adesea pe baza analizei și comparației dintre pachetul local Google și algoritmii folosiți pentru afișarea rezultatelor organice; momentan, se consideră că clasamentul căutărilor organice este puternic influențat de puterea organică a companiilor, motiv pentru care este posibil ca acestea să apară în topul căutărilor, chiar dacă ranking-ul lor organic este scăzut; acest aspect poate fi pus pe seama algoritmului Possum.
Cum știi dacă ai fost afectat de Possum?
Cea mai eficientă modalitatea de a afla dacă afacerea ta a fost afectată de Possum Google update, este să analizezi poziția pe care o ocupa în topul clasamentului local înainte de 1 septembrie 2016 și după aceea. Dacă după 01.09.2016 afacerea ta a dispărut din clasamentul căutărilor locale, cel mai probabil a fost afectată de Update Google Possum.
În cazul în care business-ul tău face parte din aceeași categorie cu o altă afacere din clădirea în care este amplasată, integrează diverse cuvinte cheie în procesul de căutare, cum ar fi „firmă de consultanță Cluj-Napoca”; dacă după o asemenea modificare, afacerea ta tot nu apare pe Google, cel mai probabil compania ta a fost afectată de filtrul Possum Google update.
Cum să recuperezi traficul afectat de Possum?
În cazul în care un site web a fost penalizat de Google și traficul acestuia a fost afectat, există o serie de pași pe care îi poți parcurge pentru a recupera traficul pierdut, deși procesul nu este cel mai simplu.
Optimizează profilul Google Business cu informații reale, actualizate și relevante
Una dintre cele mai simple modalități de îmbunătățire a SEO local este optimizarea profilului afacerii tale. Revendică-ți gratuit profilul afacerii și actualizează-l.
Există două variante de revendicare a profilului: introducerea numelui și a adresei firmei, urmând să selectezi afacerea din lista rezultatelor oferite și identificarea afacerii cu ajutorul Google Search sau Google Maps, urmând să dai click pe „Revendică această afacere”.
Oferă informații reale și relevante despre afacerea ta și actualizează-le în permanență, cu atât mai mult când apar modificări referitoare la program sau locație; în felul acesta, algoritmii de rankare Google vor recunoaște afacerea, o vor promova și chiar o vor putea determina să crească în clasamentul căutărilor.
Alege categoria potrivită a business-ului tău
Determinarea corectă a categoriei din care face parte business-ul tău este esențială în generarea de trafic, deoarece te ajută să ajungi la acei utilizatori care au nevoie de produsele sau serviciile tale. Este important ca atunci când stabilești categoria principală, aceasta să fie cât mai specifică; spre exemplu, dacă firma ta se ocupă cu atragerea de fonduri nerambursabile, indicat ar fi să alegi o categorie precum „firma de consultanță pentru fonduri nerambursabile” și nu doar „firmă de consultanță”.
Dacă în zona în care este amplasată afacerea ta mai sunt și alte companii integrate în aceeași categorie, dar care sunt mai bine poziționate în topul clasamentului, cu atât mai mult este indicat să alegi o categorie mai specifică potrivită business-ului tău, cum ar fi „firmă de consultanță fonduri nerambursabile pentru startup-uri”. Schimbarea categoriei poate avea un impact remarcabil în topul căutărilor și poate afecta traficul de pe site-ul tău web, atât negativ, cât și pozitiv; acest proces trebuie revizuit și modificat imediat, mai ales dacă te afli în situația în care categoria selectată în Google este prea generală și poate impacta negativ traficul generat.
Obține recenzii pozitive și răspunde clienților
Un studiu efectuat de Harvard Business Review a scos la iveală faptul că îmbunătățirea cu o stea a ratingului YELP al unei afaceri generează o creșterea a veniturilor între 5% și 9%. Un prim pas pe care îl poți face pentru a obține recenzii este să îți listezi afacerea pe site-uri precum Yelp, Glassdor sau Angie’s List; deși cea mai mare importanță o au recenziile din Google și recenziile obținute pe aceste site-uri te pot ajuta cu urcarea în clasament.
Recenziile pozitive și interacțiunile cu clienții sunt două caracteristici cheie în procesul de generare și de menținere a traficului pe site-ul web. Recenziile pozitive înlătură scepticismul clienților, le oferă un grad mai mare de încredere și crește posibilitatea ca aceștia să viziteze afacerea cu scopul de a încerca și cumpăra produsele sau serviciile afacerii. Evită să cumpări recenzii de la utilizatori; această practică de furt încalcă politica Google și traficul site-ului tău poate fi afectat într-atât de mult, încât îți va lua ani să recuperezi traficul pierdut.
Oferirea de răspunsuri la recenziile clienților este o acțiune necesară și benefică, deoarece indică algoritmilor Google faptul că te implici în gestionarea afacerii tale și că aceasta este administrată activ. Este important să existe un număr consistent de răspunsuri la recenziile pozitive, dar la fel de important este și numărul recenziilor negative la care nu ai răspuns; indiferent de tipul de recenzii primite de la clienți, răspunde politicos tuturor. În cazul în care consideri că o anumită recenzie nu este justificată sau poate nu vine din partea unui client, ci poate a fost scrisă chiar de un concurent, Google a creat un sistem care oferă posibilitatea eliminării acestui tip de feedback; trebuie parcurs un proces prin care Google să analizeze situația, iar dacă se dovedește că recenzia este irelevantă, ea va fi ștearsă.
Implementează date structurate
Poți utiliza diverse tehnici prin care poți implementa date structurate care să te ajute la procesul local de SEO; printre acestea se numără integrarea datelor structurate în mai multe departamente, în orele de funcționare, în adresă, în meniu, în site-ul web, chiar și în numărul de telefon. Google recomandă utilizarea de date structurate pentru instrumentele enumerate mai sus, dar pe lângă acestea, datele structurate pot fi adăugate și prin utilizarea ghidului Google sau a unui instrument precum Schema.
Până în momentul de față nu s-a determinat dacă includerea coordonatelor GPS în datele structurare este utilă sau nu.
Optimizează conținutul și meta datele în baza locației
Traficul de pe pagina web poate fi influențat și de calitatea conținutului; cu cât acesta este mai specific și oferă informații mai de calitate, cu atât utilizatorii vor mai mulțumiți de ceea ce au identificat și de rapiditatea în care și-au rezolvat problema. Conținutul oricărui site web trebuie să includă termenii cheie ai afacerii și locația acesteia; spre exemplu, poți scrie despre modul în care afacerea ta este implicată în activități sociale locale. În situația în care business-ul tău nu este implicat direct în activități pe care le poți prezenta, asigură-te că incluzi în conținut informații relevante despre subiecte importante din comunitatea ta locală.
Modul în care optimizezi conținutul paginii web este la fel de important; nu este suficient doar să menționezi în conținut faptul că oferi servicii de consultanță; fii cât mai specific și menționează că oferi servicii de consultanță pentru startup-uri în vederea obținerii pentru fondurilor nerambursabile.
Include în titluri și în meta descrieri termenii cheie care definesc cel mai bine afacerea ta, precum și locația acesteia; această practică se va sincroniza cu optimizarea în pagină a cuvintelor cheie, dar este eficientă și dacă aceste informații sunt menționate separat.
Obține link-uri de la site-uri relevante pentru locația afacerii
Link-urile de pe site-urile pe care Google le consideră de încredere sunt benefice pentru optimizarea SEO. Încearcă să obții cât mai multe link-uri de la site-uri relevante, autorizate și crescute în mod organic. Strategia utilizată pentru a genera asemenea link-uri trebuie să fie una diversificată, să includă site-uri din mai multe domenii, care oferă conținut de calitate și care pot avea impact pozitiv pentru locația afacerii tale; câteva exemple în acest sens ar fi website-urile de știri în care este menționată afacerea, blogurile locale, comunicatele de presă, toate acestea pot crește nivelul de încredere al persoanelor care sunt interesate de afacerea ta; cu cât în comunitate se discută mai mult de business-ul tău într-o manieră pozitivă, cu atât mai mult vei avea de câștigat.
Obținerea unui link al unei pagini web importante și consacrate, care vorbește despre afacerea ta, poate avea impact esențial asupra traficul generat de site-ul tău și, implicit, asupra activității afacerii tale.
Alte detalii despre Google Possum
Numele actualizării Possum a fost inventat de Phil Rozek, de la Local Visibiliy System, care a fost inspirat de faptul că prezența afacerilor locale par să nu mai existe, dar, cu toate acestea, totuși există. Phil a asociat acest algoritm cu un joc specific, în care possum se preface mort pentru a se feri de prădători. În cazul algoritmului Possum, afacerile aparent nu mai există în listări, dar dacă mărești harta sau adăugi diverse cuvinte cheie specifice, acestea apar din nou în topul căutărilor.
Cercetările care au fost efectuate cu scopul de a determina care este impactul real pe care Possum Google update îl are asupra rezultatelor oferite de motorul de căutare sunt considerate insuficiente; specialiștii din domeniu accentuează necesitatea unor studii mai amănunțite și suplimentare în această direcție.
Organic Agency este o agenție de marketing digital supraspecializată în servicii de SEO marketing și content marketing. Executăm riguros strategii a căror eficiență a fost dovedită pentru peste 150 de branduri.