Scroll to top

Update de algoritm Helpful Content » Ghid complet


Organic Agency - decembrie 22, 2022 - 0 comments

Ce este update-ul Google Helpful Content

Google Helpful Content este considerată a fi una dintre cele mai importante actualizări pe care le-a lansat Google în ultimul deceniu. Acest update se axează, în special, pe paginile web care oferă utilizatorilor o cantitate foarte mare de conținut, de o calitate inferioară, create cu scopul de a urca în topul căutărilor.

Google a creat acest algoritm, Google Helpful Content, cu scopul de a le oferi utilizatorilor site-uri care dispun de conținut valoros, care reflectă caracteristicile căutărilor acestora. Un procent mare din utilizatorii care folosesc Google ca motor de căutare sunt indignați în momentul în care intră pe diverse pagini web, prezente în topul clasamentului căutărilor, dar care, odată accesate, se dovedesc a oferi conținut dezamăgitor și adesea irelevant informațiilor căutate de utilizatori.

Update Google Helpful Content se focusează, înainte de toate, pe înlăturarea paginilor web create doar pentru a se poziționa cât mai sus în topul căutărilor; totodată, algoritmul urmărește să promoveze site-urile care oferă conținut de calitate utilizatorilor.

 

Ce tip de conținut este afectat de update-ul Google Helpful Content

Algoritmul Google Helpful Content nu a fost conceput să urmărească un segment nișat de website-uri, însă există câteva categorii de conținut care au fost afectate:

  • Materiale educaționale online;
  • Arta și divertismentul;
  • Cumpărăturile;
  • Informațiile referitoare la tehnologie.

De-a lungul timpul s-a dovedit că paginile web care ofereau tipul de conținut menționat anterior, erau realizate, în special, cu scopul de a urca cât mai sus în topul căutărilor, multe dintre ele oferind chiar informații relevante utilizatorilor; cu toate acestea, au existat și pagini din alte domenii care au fost afectate, deoarece acest algoritm viza toate website-urile, indiferent de categorie.

 

Cum și unde se aplică algoritmul Google Helpful Content

În comparație cu alți algoritmi care funcționează la nivel de pagină, Google Helpful Content rulează la nivel de website; în situația în care acest update identifică că un anumit site oferă o cantitate esențială de conținut de slabă calitate, creat doar cu scopul de a se clasa cât mai sus în topul căutărilor, atunci întreg site-ul va fi afectat.

Google nu a oferit un procent exact în care trebuie să se încadreze conținutul de calitate al paginilor, astfel încât algoritmul să nu le afecteze. În cazul în care update-ul stabilește faptul că informațiile de pe unele pagini nu sunt relevante pentru utilizatori și au fost concepute doar pentru ranking, atunci întreg site-ul va fi afectat, chiar dacă unele pagini oferă conținut valoros și de calitate. Conform Google, eliminarea conținutului inutil din site-uri va putea facilita creșterea lor în clasamentul căutărilor, datorită conținutul de calitate păstrat.

 

Cum să optimizezi conținutul – Guidelines oferite de Google

Tocmai pentru că Google pune mare accent pe promovarea site-urilor care oferă conținut de calitate utilizatorilor, conform recomandărilor, ar fi indicat să ții cont de următoarele două metode, care te vor ajuta să devii vizibil în ranking-ul Google.

 

1.  Scrie pentru oameni

Update Google Helpful Content este programat să promoveze paginile web care oferă informații valoroase utilizatorilor; dacă răspunsurile tale la întrebările de mai jos sunt afirmative, atunci posibilitatea ca site-ul tău să urce în clasamentul căutărilor Google este mare:

  • Există un public țintă căruia te adresezi și care ar considera conținutul site-ului tău ca fiind util și valoros?
  • Informațiile oferite utilizatorilor reflectă o expertiză și o cunoaștere ridicată a domeniului în care activezi?
  • Site-ul tău are setat un scop clar în legătură cu publicul căruia se adresează și informațiile pe care le oferă?
  • Odată ce utilizatorii analizează conținutul paginii web, rămân cu senzația că au asimilat o cantitate semnificativă de informații de calitate și și-au atins obiectivul pentru care au accesat site-ul?
  • Utilizatori care părăsesc pagina web rămân cu impresia că au avut o experiență plăcută?
  • Ții cont de recomandările Google, în ceea ce privește actualizările de bază și de recenziile produselor?

2. Evită să scrii conținut pentru motoarele de căutare

Recomandarea Google de a oferi conținut de calitate, creat pentru oameni, nu exclude respectarea celor mai bune practici SEO, cum sunt cele prezentate în ghidul pus la dispoziție de companie. SEO este o activitate extrem de utilă atunci când conținutul de pe website este realizat cu scopul de a oferi utilizatorilor informațiile de care au nevoie.

Dacă răspunsurile la unele dintre întrebările de mai jos sunt afirmative, cu siguranță va trebui să evaluezi și să modifici modul în care este conceput conținutul pe site-ul tău:

  • Conținutul din site este conceput doar pentru a atrage utilizatorii din motorul de căutare, informațiile oferite nefiind de calitate și valoroase?
  • Conținutul este mult prea diversificat, din mai multe domenii, cu scopul de a reuși ca o parte din informații să fie cât mai vizibile și mai bine clasate pe motoarele de căutare?
  • Folosești automatizarea pentru a genera conținut din mai multe domenii?
  • Preiei informații de pe alte site-uri fără a adăuga valoare și conținut personalizat?
  • Oferi conținut care este la modă și nu neapărat pentru că îți dorești să oferi publicului tău astfel de informații?
  • Conținutul oferit pe site-ul tău îi determină pe utilizatori să caute și în altă parte informații, pentru că nu sunt satisfăcuți de ceea ce au găsit?
  • Scrii cu scopul de a atinge un anumit număr de cuvinte, deoarece consideri această practică ca fiind benefică în ceea ce privește clasarea în motorul de căutare Google?
  • Ai ales un anumit domeniu nu pentru că ai o anumită expertiză, ci mai degrabă pentru că ai impresia că în modul acesta vei putea genera trafic?
  • Informațiile oferite utilizatorilor promit să răspundă la o întrebarea care, de fapt, nu are niciun răspund oficial, de exemplu: lansarea unui produs, premiera unui film etc?

Google Helpful Content și conținutul scris prin AI

Conform politicilor Google, conținutul generat automat pe o pagină web, folosind AI, este considerat spam; cu toate acestea, subiectul este foarte popular pe rețelele de socializare, datorită faptului că tehnologia a avansat atât de mult în ultimii ani. Oamenii de marketing dispun de numeroase unelte pe care le pot folosi pentru crearea de conținut.

Întrebat dacă Google are capacitatea de a distinge între conținutul generat de AI și cel generat de om, John Mueller, analist în căutarea online, a refuzat să ofere un răspuns concret. Cu toate acestea, este irelevant dacă informațiile prezente pe un site web sunt generate de AI sau de resursa umană, deoarece algoritmii Google au capacitatea de a detecta dacă nivelul de calitate al textului se încadrează în standarde și, mai ales, dacă este vorba de informații de tip spam.

 

Ce înseamnă conținut spammy scris prin AI?

Conținutul de tip spammy, conform documentației Google, este cel care a fost generat prin programare. În cazul în care Google detectează un anumit tip de informație și o clasifică ca fiind generată pentru a manipula motoarele de căutare, poate penaliza acea pagină web. Câteva dintre cel mai des situații întâlnite, ar fi:

  • Textul care nu are relevanță pentru cititor, dar conține numeroase cuvinte cheie care pot influența poziția site-ului în topul căutărilor;
  • Textul tradus automat prin diferite mijloace, fără a mai fi revizuit și corectat de componenta umană înainte de a fi publicat pe site;
  • Textul generat prin procese automatizate, cum ar fi Markov chains;
  • Textul generat prin Atom/RSS sau din rezultatele căutărilor;
  • Preluarea sau combinarea mai multor texte, din diferite pagini web, fără a adăuga plus de valoare.

Riscuri ale conținutului scris prin AI

În cazul în care decizi să folosești AI pentru a scrie conținut, este indicat să ai în vedere faptul că există câteva riscuri principale la care te expui.

Google poate lua măsuri diferite pe paginile web, care pot afecta calitatea acestora și a modului în care sunt afișate în clasamentul motorului de căutare; în cazul unei penalizări, va fi nevoie de eforturi pentru a îndrepta lucrurile și a reveni în topul căutărilor.

Folosind AI, conținutul paginilor web nu va avea un nivel ridicat de originalitate; deși AI reprezintă o tehnologie avansată, aceasta preia diverse informații din mediul online pe care le grupează, modificând doar cuvintele și contextul. Va fi foarte dificil să te diferențiezi de competitori printr-o asemenea practică, în care să folosești cu preponderență conținut generat de AI.

Calitatea conținutului generat de AI va fi scăzută și, în cel mai bun caz, va fi nevoie de o analiză și o editare a conținutului. Situația ideală este aceea în care fie angajezi, fie contractezi un content writer, disponibil pentru crearea conținutului valoros; costurile este posibil să nu fie atât de ridicate, comparativ cu informațiile valoroase care vor fi integrate pe site-ul tău.

 

Avantaje ale conținutului scris prin AI

Utilizarea AI pentru generarea automată a conținutului presupune o serie de riscuri, însă, există și câteva beneficii odată cu aplicarea ei.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale utilizării AI este economisirea unei mari cantități de timp. Componenta umană are nevoie de o resursă esențială de timp pentru a scrie conținut de calitate, comparativ cu AI.

Conținutul generat de un content writer poate fi destul de costisitor în comparație cu cel generat automat de AI. În funcție de domeniul în care îți desfășori activitatea și de expertiza ta sau a echipei tale, AI poate fi o alternativă mult mai rentabilă financiar în cazul în care ai capacitatea de a corecta și de a adapta textul website-ului tău.

Tehnologia AI poate fi folosită drept instrument de generare a ideilor. Sunt des întâlnite situațiile în care creatorii de conținut sunt fără idei și inspirație, moment în care se poate recurge la AI; crearea de conținut pe baza unor idei generate de AI poate fi chiar de succes.

 

Cum să recuperezi traficul afectat de update-ul Google Helpful Content

În cazul în care un site a fost afectat de algoritmul Google Helpful Content, acesta poate avea nevoie și de câteva luni pentru a recupera traficul pierdut în urma penalizării. Site-urile penalizate de acest algoritm sunt nevoite să revizuiască conținutul cuprins pe paginile web, să îl înlăture pe cel inutil și să îl îmbunătățească pe cel relevant, astfel încât să fie îndreptat spre nevoile utilizatorilor.

Este recomandat să elimini conținutul irelevant, folosit doar pentru cuvintele cheie și să îl înlocuiești cu informații de calitate; în urma evaluărilor constante efectuate de Google, site-ul va fi remarcat în timp și îți va putea recupera din traficul pierdut.

 

Google Helpful Content vs Google Panda

Algoritmul Google Panda a schimbat pentru totdeauna modul în care sunt evaluate și clasificate paginile web de către Google. Algoritmul Panda, chiar dacă a fost lansat în anul 2012, este parte integrată din algoritmul de bază Google, fiind utilizat în continuare, chiar și în prezent.

Google Helpful Content se aseamănă într-o mare proporție cu update-ul Panda din diverse perspective; după 10 ani, algoritmul Panda este încă consacrat pentru modul în care a schimbat lucrurile, aspect la care se așteaptă analiștii SEO și în cazul Google Helpful Content.

Related posts