Stabilirea autorității tematice sau, în original, topical authority, este o modalitate excelentă de a clasa paginile site-ului tău web în căutarea Google, sporind traficul organic și având o mare credibilitate pentru motorul de căutare.
În acest articol o să te ghidăm pas cu pas de la ce anume este autoritatea tematică, până la modul în care te ajută, cum se măsoară și de ce trebuie să-i acorzi mai multă atenție.
Ce este “topical authority” (autoritatea tematică)?
Autoritatea tematică este o măsură a credibilității site-ului tău pe care o construiești creând în mod constant conținut de înaltă calitate despre un anumit subiect si sub-topicurile acestuia.
Cu cât scrii articole mai informative și cuprinzătoare despre un subiect, cu atât mai multe motoare de căutare și cititori te vor plasa în mintea lor ca fiind un expert în domeniu.
Când un site web are autoritatea unui topic, stabilește încrederea pentru căutările de cuvinte cheie legate de un anumit subiect.
Atât oamenii cât și motoarele de căutare se bazează pe încredere și pe modul în care site-ul tău reușește să ofere informații corecte, de actualitate și ușor de citit.
Mimează foarte bine viața reală: dacă ai nevoie de informații despre probleme legale, vei căuta să vorbești cu un avocat, pentru că știi că este persoana specializată. La fel stau lucrurile și în online: nu ai citi informații despre probleme legale pe un site care nu îți inspiră încredere.
Autoritatea unui topc este obținută atunci când un site acoperă pe deplin un subiect în ansamblu, mai degrabă decât să se concentreze doar pe cuvinte cheie individuale. Să zicem că scrii despre alimentație și importanța proteinei. Ajungi să ai autoritate tematică în momentul în care site-ul tău oferă informații despre tot ce ține de acest subiect. Nu le poți oferi într-un simplu articol. Câteva exemple de articole pe această temă pe care le poți acoperi ar fi:
- Ce este proteina?
- De ce este proteina importantă pentru corpul nostru?
- Câtă proteină ar trebui să consumi zilnic?
- Cele mai bune surse de proteină.
- Beneficiile consumului de proteină.
Așadar, trebuie să scrii foarte mult, detaliat și foarte bine pe subiectul pe care te-ai specializat.
De ce ar trebui creatorii de conținut să acorde importanță acestui aspect?
Google, ca motor de căutare, funcționează pe baza asocierilor semantice. Asta înseamnă că trebuie să asocieze un site web cu un subiect pentru a-l clasifica ca o resursă relevantă pentru cuvintele cheie care fac parte din acel subiect.
Dacă ai mult conținut despre un anumit subiect sau domeniu, acest lucru permite link-uri interne mai relevante, care ajută atât motoarele de câutare cât și utilizatorii să-ți găsească conținutul mai ușor, ceea ce, la rândul său, poate obține backlink-uri mai naturale.
Când creezi piese de conținut în jurul aceluiași subiect și le interconectezi, autoritatea ta de topic în ochii Google crește. Acest lucru te ajută să arăți că ești informat, adică o autoritate în acest subiect și o sursă de încredere.
Deoarece topical authority ajută site-urile web să câștige mai multă vizibilitate în SERP-uri, acest lucru duce în mod natural la mai multe clickuri din rezultatele căutării. Traficul mai mare duce la creșterea clienților potențiali și la mai multe vânzări.
Pe scurt: Google și utilizatorii te văd ca o sursă de încredere și asta îți aduce atât trafic organic și încrederea consumatorilor, cât și puncte în plus la scorul pe care Google îl oferă fiecărui site.
Cum funcționează “topical authority”?
Ca multe lucruri care se întâmplă în spatele a ceea ce vedem noi pe site-uri, și atunci când vorbim de topical authority există multe lacune în ceea ce privește modul în care funcționează.
Odată cu introducerea algoritmului Google Hummingbird în 2013, despre care vom vorbi mai pe larg în secțiunea următoare, autoritatea topicului a devenit din ce în ce mai importantă și specialiștii au început să-i acorde o atenție sporită.
Google pur și simplu nu putea înțelege contextul din spatele căutărilor utilizatorilor și motivul pentru care ei aleg unele site-uri.
Acum, algoritmul Google folosește relevanța actuală pentru a crea un scor de autoritate actual pentru fiecare site web. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai probabil ca un site să se claseze pentru cuvinte cheie relevante. Topic authority-ul îi spune lui Google cât de relevant este site-ul tău pentru un anumit subiect.
Așadar, cu siguranță topic authority ajută la a avea un scor mare de autoritate și la avea un site pe care Google să-l recomande cu încredere utilizatorilor.
Impactul update-ului Google Hummingbird asupra SEO
Algoritmul Google Hummingbird, implementat în 2013, a pus autoritatea topicului în fruntea SEO. Acum motorul de căutare poate evalua limbajul natural și poate analiza semnificația termenilor înrudiți. În loc să clasifice site-urile pe baza linkurilor și a cuvintelor cheie, Google poate acum să claseze conținutul în funcție de relevanța pentru o căutare.
Înainte de Hummingbird, algoritmii motorului de căutare se bazau în principal pe cuvinte cheie. Numărul de link-uri cu aceste cuvinte cheie ca text de ancorare a jucat un rol critic. Alți factori ponderați au inclus locația cuvintelor cheie (de exemplu, cuvintele cheie în titluri, primul paragraf și subtitluri), calitatea site-urilor de conectare, numărul de distribuiri pe rețelele sociale și viteza site-ului.
O formulă care a cântărit și a punctat acești factori a fost cea mai bună abordare pentru Google în acel moment. Nu se pricepea foarte bine să înțeleagă informațiile la nivel semantic pre-Hummingbird.
Pentru creatorii de conținut, algoritmul Hummingbird a reprezentat o provocare suplimentară. Acum nu mai este suficient să ai cât mai multe landing page-uri pagini pentru cuvintele cheie alese. Trebuie să găsești formatul cel mai potrivit intenției de căutare și să te asiguri că publici conținut de calitate, pe care utilizatorul să-l folosească.
Google și-a dat seama că există o abordare mai bună. Ei au dezvoltat – și continuă să lucreze la asta – un nou mod de a evalua calitatea conținutului și relevanța subiectului.
Un obiectiv major al căutării Google este înțelegerea pe deplin a intenției utilizatorului. Acest lucru este foarte dificil, mai ales că din ce în ce mai multe căutări sunt efectuate prin comandă vocală. Interogările nu mai sunt doar cuvinte cheie, ci sunt adesea expresii și întrebări conversaționale.
Odată ce intenția celui care caută este determinată, difuzarea de conținut în timp util, relevant și precis este a doua jumătate a ecuației. A face acest lucru bine necesită o analiză semantică. Aceasta este extragerea sensului și a relației dintre cuvinte, fraze și alte semnificații. De exemplu, dacă vei căuta pe Google „cu ce îmi hrănesc Rottweilerul de 3 luni”, algoritmul poate determina că căutați sfaturi despre „hrana pentru căței”.
Mai mult, acum Google știe să facă diferențe semantice. Va înțelege că “mobilier living” este același lucru cu “mobilier sufragerie” și va puncta ambele intrări.
Cum se măsoară “topical authority”?
Topical authority, deși util, este un concept relativ nou în lumea SEO. Ca atare, măsurarea acestuia poate fi derutantă.
Un indiciu util asupra nivelului de topical authority al site-ului tău este cota de trafic. Cota de trafic este similară cu cota de piață, dar măsoară traficul pe motoarele de căutare în loc de achizițiile de produse.
Poți folosi instrumente SEO pentru a măsura autoritatea tematică și pentru a urmări progresul în timp. Câteva sfaturi practice:
1. Urmărește afișările și clickurile din Google Search Console. Acest lucru îți va oferi o idee despre cât de mult trafic aduni de la cuvintele cheie relevante.
2. Utilizează un instrument pentru a măsura scorul tematic al site-ului tău. Acest lucru îți va arăta cât de bine se clasează site-ul tău pentru cuvintele cheie relevante.
3. Monitorizează clasamentul în căutarea site-ului tău pentru cuvinte cheie relevante. Acest lucru îți va oferi o idee despre modul în care autoritatea se schimbă în timp.
4. Urmărește numărul de link-uri de intrare de înaltă calitate pe care le ai de la site-uri web relevante.
Cum crești “topical authority”?
Deci, cum poți construi și mai apoi crește autoritatea tematică a site-ului tău?
În primul rând, trebuie să acoperi toate elementele de bază în ceea ce privește SEO.
Presupunând că ai acoperit elementele de bază, construirea și creșterea autorității tematice este destul de simplă.
În termeni foarte simpli, trebuie să:
- Faci o cercetare de cuvinte cheie pentru a găsi toate punctele de discuție dintr-un subiect.
- Organizeazi acele date în grupuri de subiecte.
- Produci conținut care îndeplinește fiecare intenție de căutare a acestor cuvinte cheie.
- Creezi linkuri interne și externe relevante către si între articolele tale de conținut.
Dincolo de asta, mai există câteva lucruri pe care le poți face pentru a construi o autoritate tematică puternică pentru site-ul tău, despre care vorbim mai jos.
Topic Clusters
Un topic cluster este un grup de pagini înrudite în jurul unui singur subiect. Fiecare pagină are un link către pagina principală a clusterului.
Principalul avantaj al utilizării unei strategii de topic clusters este că este o modalitate organizată și structurată de a construi un număr mare de pagini în jurul unui subiect principal. Cantitatea și calitatea conținutului ajută la construirea autorității pentru acel subiect și te ajută să te poziționezi mai sus în SERP.
Există mai multe modalități de a construi un topic cluster. Abordarea pe care o recomandăm este să folosești pagini pilon (pillar page) și postări de blog (cluster page). Topic clusters creează o structură solidă de conținut care ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine despre ce sunt paginile și cum se potrivesc cu interogările de căutare ale utilizatorilor.
1. Începe prin a identifica un singur subiect pe care vrei să-ți concentrezi eforturile de scriere a conținutului. Acest subiect poate fi larg și va avea un volum mare de căutare.
2. Scrie conținut de formă lungă pentru o pagină pilon. Ar trebui să fie o piesă aprofundată, cuprinzătoare și informativă pe această temă. Conținutul se va potrivi cu intenția de căutare a vizitatorului și va răspunde la întrebările adresate de cei care caută despre acel subiect.
3. Publică pagina pilon, asigurându-te că toate elementele SEO de pe pagină sunt optimizate, inclusiv imaginile și videoclipurile.
4. Creează pagini suplimentare pe site-ul tău care vor acționa ca sub-pagini ale clusterului. Aceste piese de conținut vor fi de obicei postări de blog care acoperă subiecte relevante și cuvinte cheie de tip long tail legate de subiectul pilonului central.
5. Creează un web de link-uri interne. Conectează fiecare blog înapoi la pagina principală a clusterului, conectează de la pagina principală a clusterului la bloguri și adăugă linkuri între bloguri.
6. Identifică lacunele de conținut de pe site-ul tău și stabilește alte subiecte în care afacerea ta poate fi o autoritate.
User Intent
Nu este un secret pentru nimeni că algoritmul motorului de căutare Google a devenit extrem de bun în înțelegerea intenției utilizatorului.
Dacă un utilizator caută informații despre un subiect sau anumite cuvinte cheie, algoritmul Google încearcă să stabilească intenția din spatele acelei căutări și să ofere cel mai relevant rezultat. Istoricul de navigare, locația sau perioada în care se efectuează căutarea pot determina intenția de căutare a utilizatorului și pot determina Google să ofere rezultate personalizate.
Aceasta înseamnă că strategia de conținut trebuie să țină cont de intenția utilizatorului care caută acel cuvânt cheie. Dacă este informativ, scrie un articol cu instrucțiuni.
Poți merge și mai departe prin crearea tipului de conținut pe care Google îl dorește. De exemplu, rulează o căutare pe Google pentru un cuvânt cheie țintă și vezi ce fel de articole apar.
De exemplu, ai o firmă care închiriază mașini. Trebuie să te gândești și să ai răspuns la întrebarea “Ce curiozități are clientul meu?” sau “Ce vrea clientul meu să știe?” și să încerci să răspunzi prin articole. Poți scrie despre procesul prin care se închiriază o mașină sau despre clauzele pe care trebuie să le respecte clienții într-un mod cât mai ușor de înțeles. Astfel, poți obține trafic pe căutările unde intenția utilizatorului este informațională.
E-A-T (Expertise, Authority, Trustworthiness)
E-A-T în SEO înseamnă Expertiză (Expertise), Autoritate (Authority) și Încredere (Thrustworthiness).
În momentul în care Google oferă link-uri bazate pe căutările oamenilor, se ghidează după cele 3 criterii de mai sus. Dacă site-ul tău nu demonstrează expertiză, autoritate sau încredere și plasamentul tău în SERP va avea de suferit.
Expertiza înseamnă că ai un nivel ridicat de cunoștințe sau abilități într-un anumit domeniu. Este evaluat în primul rând la nivel de conținut, nu la nivel de site sau organizație. Google caută conținut creat de un expert în domeniu.
Autoritatea se referă la reputație, în special printre alți experți din industrie. Pur și simplu, atunci când alții văd o persoană sau un site web ca sursă de informații despre un subiect, aceasta este autoritate. Pentru a evalua autoritatea, motoarele de căutare caută pe web informații despre reputația site-ului web sau a individului.
Încrederea se referă la legitimitatea, transparența și acuratețea site-ului web și a conținutului acestuia. Evaluatorii caută o serie de lucruri pentru a evalua fiabilitatea, inclusiv dacă site-ul web precizează cine este responsabil pentru conținutul publicat.
Poți îndeplini aceste criterii dacă întotdeauna oferi conținut de calitate, ești transparent și ai grijă ca informațiile pe care le oferi să fie reale și verificate.
Backlink-uri
O strategie pe care ar trebui să o utilizezi pentru a îmbunătăți autoritatea actuală a site-ului tău este să primești backlink-uri de calitate de la alte site-uri web.
Este important să ai linkuri de la site-uri web care sunt puternice în domeniu și care sunt relevante pentru industria ta. Vrei ca site-uri în care oamenii au foarte mare încredere să facă trimitere către site-ul tău. Google vede backlink-urile ca pe recomandări: înseamnă că un site pe care el îl vede ca fiind de încredere are, la rândul său, încredere în site-ul tău.
Există mai multe strategii de construire a link-urilor pe care le poți folosi pentru a obține astfel de link-uri:
- Guest Blogging;
- Schimb de link-uri cu alte site-uri;
- Advertoriale plătite;
- Generarea de conținut de calitate care este menționat organic de alte site-uri.
Arhitectura Site-ului
Îmbunătățirea arhitecturii site-ului este un alt mod prin care poți să-ți asiguri creșterea autorității tematice, dacă ai început să dezvolți conținut pentru o anumită temă.
Este foarte important ca Google să vadă legăturile între diversele articole din același topic.
Utilizați meniul principal pentru a lista cât mai multe articole. Asigurați-vă că sunt listate într-o subcategorie relevantă.
Adăugați carusele de articole recomandate sau cele mai citite articole. Puteți introduce manual articolele dorite în acele carusele și le puteți integra în pagina principală sau în alte pagini autoritare. În acest fel, veți trimite autoritatea către articolele respective.
Introduceți link-uri în articole către alte articole din același cluster, pentru a ajuta Google să înțeleagă relațiile dintre articole.
Folosește cuvântul cheie principal din articol ca ancoră în meniu, pentru a îl ajuta pe Google să înțeleagă topicul articolului și să te rankeze cât mai bine pe expresia principală în paginile de căutare.
Organic Agency este o agenție de marketing digital supraspecializată în servicii de SEO marketing și content marketing. Executăm riguros strategii a căror eficiență a fost dovedită pentru peste 150 de branduri.