Scroll to top

L’Oréal x Salon Manifest – de la 200 la 33k de vizite organice pe lună (creștere 164x)

L’Oréal a dorit promovarea brandului său în mediul online prin intermediul ambasadorului Florin Noje și al salonului acestuia. Au apelat la noi pentru a genera o campanie de SEO & content marketing prin care atât brandul personal al lui Forin, dar și L’Oreal să câștige vizibilitate organică. Va prezentăm mai departe cum am reușit să îi ajutăm într-o nișă destul de competitivă precum cea de beauty.

  • Website

    salonmanifest.ro

  • Start Campanie

    februarie 1, 2021

  • Industrie

    Beauty

  • SERVICII:

    SEO, Content

Datele prezentate în acest studiu de caz nu reprezintă informații confidențiale, sunt publice și pot fi verificate cu diverse unelte SEO de analiză a traficului și a pozițiilor cheie precum ahrefs.com sau semrush.com.

TRAFIC ORGANIC

33.600

Vizite exclusiv din SEO pe luna

CRESTERE

159x

Trafic organic actual vs T0

PROGRAMĂRI

368%

Creșterea programărilor organice

PRIMA PAGINA

2.507

Cuvinte cheie pozițiile 1-10

Provocarea

În offline clientul nostru este poziționat premium. De cele mai multe ori brandurile astfel poziționate au un site minimalist, fără conținut. Salonmanifest.ro era un site one-page unde erau listate doar adresele și datele de contact ale salonului.

 Am plecat de la zero în ceea ce privește site-ul. A trebuit să propunem o arhitectură de site și un layout în care să putem integra conținut în pagini. Ne-a revenit misiunea să păstrăm același aer de premium pe site și după aceste implementări. Obiectivul principal al clientului era creșterea vizibilității în mediul online și implicit creșterea traficului organic cu scopul principal că site-ul să genereze constant lead-uri organice – gratis.

Fiecare start de campanie Organic Agency începe cu un workshop intern de 2 zile. Aceste sesiuni de analiză ne ajută să aliniem abordarea campaniei cu obiectivele brandului, cu punctele sale forțe dar și cu minusurile sale față de competitori. Participarea clienților în workshop este de aproximativ 1-2 ore, eforturile noastre putând fi de asemenea sprijinite și prin oferirea unor documentații relevante. După acest workshop ne-a fost foarte clar care erau bătăliile ce meritau să fie purtate și cum să investim resursele clientului.

În cadrul acestor sesiuni am identificat ca principale provocări următoarele aspecte:

  • clientul nostru nu investise în SEO anterior și implicit avea foarte puține backlink-uri organice;
  • autoritatea site-ului era scăzută;
  • site-ul nu avea deloc conținut și nici măcar pagini în care să integrăm conținut;
  • intenția de căutare pe nișă este informațională & image rich astfel încât a fost nevoie să generăm și strângem foarte multe poze;

În termeni tehnici ne confruntăm cu „thin content” și un profil de link-uri „offpage” deficitar implicit un „domain rating” scăzut.

Soluțiile alese

  1. Identificare buyer persona și a subiectelor de content de interes pentru aceasta;
  2. Propunere de arhitectură de site care să înglobeze atât căutările tranzacționale cât și cele informaționale;
  3. Rezolvarea problemei de thin content și content gap prin dezvoltarea de pagini noi și optimizarea homepage-ului;
  4. Analiză cuvintelor cheie din industrie și maparea lor în funcție de intenție: informațională (articol) sau tranzacțională (pagină de servicii)
  5. Campanie de content marketing pe blog;
  6. Dezvoltare de conținut exhaustiv (holistic) pentru paginile de servicii;
  7. Îmbunătățire UI/X cu scopul creșterii ratei de conversie;
  8. SEO pentru imagini – optimizarea imaginilor pentru a atrage trafic organic;

Procesul

În continuare vrem să va explicăm pe larg strategia din spatele rezultatelor. SEO nu mai este demult un proces prin care se încearcă păcălirea motoarelor de căutare. Abordarea noastră față de SEO este formată dintr-un combo perfect între optimizare tehnică – rezolvarea inconsisențelor tehnice ale platformelor, generarea de conținut unic și valoros, creșterea autorității pe topic prin consecvență publicării de conținut menționat anterior și exploatarea unor oportunități pe care ceilalți nu le-au identificat. Însă pe lângă toate acestea avem nevoie și de un fond solid care să fie reprezentat de produse sau servicii care aduc valoare vizitatorilor – viitorilor clienți. În cadrul procesului de onboarding am identificat serviciile și tehnicile pentru care clientul nostru avea o autoritate în domeniu și am încercat să capitalizăm pe acestea și în campania noastră.

Analiza industriei (keyword research & competiție)

Primul lucru pe care îl facem în orice campanie este să identificăm acel „true north” – cât de mare este industria și care este oportunitatea organică de trafic. În funcție de acest lucru ne putem seta atât obiectivele cât și strategia. Există întotdeauna scenariul în care o mare parte din oportunitatea de trafic sa fie reprezentată de cuvinte cheie asociate unor servicii sau produse de care clientul nostru nu dispune sau pentru care nu are o relevanță ridicată. Targetarea acestor oportunități s-ar finaliza doar cu irosirea unor resurse.

În urma analizei industriei am identificat 3,100 de cuvinte cheie pe care oamenii le caută pentru a găsi servicii de hairstyling sau pentru a se informa despre stiluri de coafuri. Aceste cuvinte cheie însumează peste 1.4 milioane de căutări pe luna în Google. Aplicând valorile de CTR mediu pentru poziția 1 organică în Google am calculat oportunitatea de trafic organic că fiind de aproximativ 462k de vizite pe luna.

 

Maparea cuvintelor cheie

Arhitectura site-ului

După ce ne-a fost clar care sunt cuvintele care aduc trafic în industrie am început să dezvoltăm arhitectură site-ului. Arhitectură site-ului era ca și inexistentă. Nu aveam pagini pe care să targetăm căutările.

Aveam nevoie de o arhitectură care să acopere întreaga oportunitatea de trafic pe care o puteam atrage prin paginile de servicii prestate de salon, dar și de articolele de content marketing pe care le-am putea redacta pe subiecte conexe. De asemenea, a trebuit să asigurăm un linking intern bun articolelor de blog.

Pe baza datelor și a research-ului asupra nișei atât intern, cât și extern, am generat o propunere de arhitectură care avea toate șansele să targeteze eficient căutările industriei. Va prezentăm parțial mai jos structura recomandată și cum arată în acest moment meniul principal al site-ului.

 

Audit tehnic

În general atunci când vorbim despre site-uri de prezentare nu întâlnim la fel de multe probleme de ordin tehnic precum la cele de eCommerce.  În acest caz nu aveam deloc pagini, site-ul fiind de tip one-page. Am identificat totuși probleme generale care ar fi blocat evoluția campaniei dacă nu erau remediate. Auditul tehnic ne-a ajutat să identificăm inconsistențe precum viteză de încărcare scăzută, arhitectură deficitară de linking intern, thin duplicat, probleme de canibalizare, junk content (pagini de tag) lipsă optimizare local SEO și elemente META fără optimizare SEO.

 

 

Problemele identificate au fost transformate în task-uri în platforma de comunicare cu clienții nostrii, iar account managerul împreună cu programatorul clientului s-au asigurat că au fost remediate în totalitate.

Content

Față de alte campanii, lucrurile au fost mai simple în ceea ce privește pilonii editoriali (content pillars). În mod normal avem trei funnel de vânzări care sunt clar separate: awareness, consideration și decision.

Pentru salonmanifest.ro am avut un funnel de „awareness + consideration” și încă unul „decision”.  Ce vrem să spunem prin asta? În teorie, orice vizitator de sex feminin care ajungea pe site și consuma conținut relevant putea deveni client. Serviciile se adresau tuturor femeilor cu o condiție financiară medie spre bună. Astfel că am generat conținut pentru toate tehnicile de vopsit și modele de tuns. Acest conținut s-a încadrat în funnel-ul de „awareness + consideration”.

Pentru funnel-ul  „decision” am optimizat paginile de servicii astfel încât să rankeze foarte bine în Google pe căutările principale ex: „salon coafură”, „salon vopsit par” , dar mai ales pe cele principale geolocalizate – ex. „salon înfrumusețare București”.

Mai jos va prezentăm cum arată prima parte a unui astfel de brief de conținut.

În prezent site-ul are articole care aduc și peste 9k de vizite pe luna. după cum se poate observă în captura de ecran de mai jos.

Pentru a obține aceste rezultate, echipa noastră de strategie din cadrul departamentului de content a generat o analiză și un brief de conținut pentru fiecare subiect redactat de scriitorii noștri dedicați nișei de beauty. Folosim doar scriitori nișați, cu experiență și expertiză pe nișă fiecărui client.

Rezultate

TRAFIC ORGANIC

33.600

Vizite exclusiv din SEO pe luna

CRESTERE

159x

Trafic organic actual vs T0

PROGRAMĂRI

368%

Creșterea programărilor organice

PRIMA PAGINA

2.507

Cuvinte cheie pozițiile 1-10

Vizibilitate

În momentul în care am început campania, clientul nostru avea o vizibilitate în Google pe cuvintele industriei (prezentate mai sus) de doar 1.4%. În doar 6 luni de campanie am reușit să obținem o vizibilitate de 50.8%, reușind astfel creșterea vizibilității de peste 49.4%.

Clientul nostru a devenit astfel cel mai vizibil salon de cosmetică în mediul online.
În acest moment, site-ul salonmanifest.ro are cele mai multe vizite de trafic organic din industrie.

Trafic

În momentul în care am început campania, clientul nostru avea în jur de 200 de vizite pe luna din SEO. După un an de campanie am reușit să ridicăm traficul la 15.000 de vizite pe luna din SEO. În prezent, după doi ani de campanie avem un jur de 33.000 de vizite pe luna din SEO.

După primele 6 luni de campanie am avut o creștere de 74x a traficului organic. *T0=200 vizite, T1an=15.000 vizite, iar in Decembrie 2022 am atins maximul de 33.000 ceea ce inseamna o crestere de 164x a traficului organic non-branded (trafic din SEO).

Poziții Google (Rank-uri)

În momentul în care am început campania clientul nostru era afișat în Google pentru doar 275 de cuvinte cheie. În prima pagină era afișat pentru doar 21 de cuvinte.

În prezent, salonmanifest.ro este afișat în Google pentru 5320 de cuvinte cheie iar 2342 dintre ele rankeaza în prima pagină. Va prezentăm câteva dintre pozițiile fruntașe obținute în Google pentru căutări foarte

 

LASĂ-NE SĂ TE AJUTĂM

Vrei mai mulți clienți
în salonul sau clinica ta de cosmetică?

Avem nevoie de un minim de informații de la tine că să identificăm punctele forte, obstacolele actuale și oportunitățile specifice afacerii tale.

Ulterior, într-o conversație scurtă îți vom arata ce rezultate poți obține și îți vom explică clar cum vom ajunge acolo.