Scroll to top

Experimenteaza.ro – Strategie SEO creativa in industrie cu volum limitat de cautari

Industria în care activa clientul se afla într-o fază incipientă. Oamenii încă cumpărau cadouri tradiționale și nu erau familiarizați cu opțiunea de a cumpăra experiențe drept cadou.

Din acest motiv, volumul de căutări pe care ne bazam să fim afișați în Google era foarte mic.
A fost nevoie de o abordare creativă și strategică.

Te invităm să citești mai departe cum am depășit acest obstacol aparent imposibil și am generat un impact considerabil în vânzările clientului.

  • Website

    experimenteaza.ro

  • Start Campanie

    august 1, 2020

  • SERVICII:

    SEO, Content

Datele prezentate în acest studiu de caz nu reprezintă informații confidențiale, sunt publice și pot fi verificate cu diverse unelte SEO de analiză a traficului și a pozițiilor cheie precum ahrefs.com sau semrush.com.

TRAFIC ORGANIC

30.000

Vizite lunare actuale exclusiv din SEO

CRESTERE

115x

Trafic organic actual vs T0

PRIMA PAGINA

1497

Cuvinte cheie pozițiile 1-10

Rezultate

Vizibilitate

În momentul în care am început campania, clientul nostru avea o vizibilitate în Google pe cuvintele industriei (prezentate mai sus) de doar 2.39%.

Cu ajutorul campaniei am reușit să obținem o vizibilitate de 34.91%, site-ul devenind astfel cel mai vizibil in Google din nișa sa.

Clientul nostru a devenit astfel cel mai afișat site în online pe căutările din industria cadourilor online.

Trafic

La începutul campaniei noastre, clientul înregistra aproximativ 260 de vizite pe lună din SEO.

La începutul colaborării, clientul a alocat un buget redus pentru a testa și valida eficiența serviciilor SEO în contextul industriei sale. Pe parcursul a doi ani, campania SEO a demonstrat o creștere constantă și semnificativă a traficului organic, ceea ce a dus la o rată de recuperare a investiției foarte bună.

Această abordare strategică a permis clientului să observe impactul pozitiv al optimizării SEO asupra afacerii sale, consolidând încrederea în investițiile ulterioare și în strategiile SEO implementate.

Clientul a reinvestit constant veniturile generate de campania SEO și a suplimentat bugetul de două ori, ceea ce a dus la o creștere spectaculoasă a traficului în al treilea an de campanie.

După trei ani de campanie, am reușit să creștem traficul organic la 30.000 de vizite pe lună.

Poziții Google (Rank-uri)

În momentul în care am început campania, clientul nostru era afișat în Google pentru doar 103 cuvinte și doar 31 de cuvinte erau afișate în prima pagină. În prezent site-ul experimenteaza.ro rankează în Google pentru 2.965 de cuvinte și aproximativ 1.497 de cuvinte sunt afișate în prima pagină.

Provocarea

Industria în care activa clientul se afla într-o fază incipientă. Oamenii încă cumpărau cadouri tradiționale și nu erau familiarizați cu opțiunea de a cumpăra experiențe drept cadou.

Din acest motiv, volumul de căutări pe care ne bazam să fim afișați în Google era foarte mic. A fost nevoie de o abordare creativă și strategică.

Am dezvoltat o strategie prin care am targetat cuvinte cheie precum:

  • activități + nume oraș – ex: activități Brașov;
  • idei de cadouri + sărbătoare;
  • idei de cadouri + persoană;
  • denumiri de produse – ex. salt cu parapanta;
  • denumiri de categorii – ex: sporturi nautice;
  • articole de content marketing informative – ex: trasee montane;

În acest mod, am deturnat căutări pe care oamenii le efectuau pentru a achiziționa cadouri tradiționale, am rankat pe aceste căutări cu conținut informațional și ulterior ne-am prezentat gama noastră de produse.

Soluțiile alese

  • Audit tehnic prin care identificăm inconsistențele platformei și le remediem;
  • Analiză cuvintelor cheie din industrie și maparea lor în funcție de intenție: informațională (articol) sau tranzacțională (pagină de servicii);
  • Auditarea paginilor pentru a identifica probleme de META elemente, canibalizare, thin content și content gap;
  • Dezvoltarea de conținut exhaustiv (holistic) pentru paginile de categorie;
  • Îmbunătățirea UI/UX cu scopul creșterii ratei de conversie;
  • Dezvoltarea de articole informative strâns legate de o iminentă călătorie în țară într-un loc unde cititorul ar putea accesa gama de produse experimenteaza.ro;
  • Integrarea produselor în articolele informative pentru a putea influența intenția de căutare inițială;
  • O campanie agresivă de linkbuilding în cele mai puternice ziare și reviste online din România;

Audit tehnic

În cadrul auditului tehnic, am verificat indexarea site-ului și am identificat eventualele probleme de conținut duplicat. Am optimizat toate elementele META pentru a îmbunătăți vizibilitatea în motoarele de căutare și am îmbunătățit structura paginilor și linking-ul intern.

De asemenea, am efectuat o analiză a vitezei de încărcare a paginilor și am implementat măsuri pentru a reduce timpul de răspuns al serverului. Am verificat compatibilitatea site-ului cu dispozitivele mobile și am asigurat că toate paginile sunt optimizate pentru o experiență de utilizator cât mai bună.

În plus, am monitorizat și eliminat eventualele erori de crawl pentru a asigura o indexare completă și corectă.

Arhitectura site-ului

Pentru a targeta eficient cât mai multe căutări, a fost nevoie să dezvoltăm foarte mult arhitectura site-ului.

Am generat o structură de site cu categorii principale și subcategorii pentru a face trecerea de la ranking-ul pe o pagină de produs, o singură ofertă care poate fi sau nu relevantă pentru toți vizitatorii, la targetarea cuvintelor cheie în subcategoria ce conține toate ofertele pentru tipologia respectivă de activitate.

De exemplu, în loc să fim afișați în Google cu un salt cu parapanta lângă Brașov, să fim afișați cu toată subcategoria de salt cu parapanta, astfel încât să fim relevanți pentru utilizatorii veniți prin Google care nu sunt din Brașov. Acest lucru ne-a ajutat, de asemenea, să rankăm mai bine, având mai mult conținut în pagină și semnale de user engagement mult mai bune.

De asemenea, am dezvoltat subcategorii pentru diferite evenimente importante sau tipologii de persoane pentru a targeta căutările ce conțin expresia cadou plus numele evenimentului sau tipologia de persoană.

LASĂ-NE SĂ TE AJUTĂM

Vrei mai mulți clien+ți
pentru afacerea ta?

Avem nevoie de un minim de informații de la tine că să identificăm punctele forte, obstacolele actuale și oportunitățile specifice afacerii tale.

Ulterior, într-o conversație scurtă îți vom arata ce rezultate poți obține și îți vom explică clar cum vom ajunge acolo.