Scroll to top

Algoritmul Google

Algoritmul Google

Algoritmul Google este format dintr-un set de factori de ranking folosiți pentru a clasifica paginile respective în funcție de relevanța lor față de căutarea utilizatorului cu scopul de a îi returna cele mai relevante rezultate. Google lansează actualizări ale algoritmului său, în medie, de șase ori pe zi. Aceasta înseamnă până la 2000 de actualizări pe an. De cele mai multe ori schimbările sunt insesizabile de către utilizatori, dar în unele cazuri acestea impacteaza semnificativ vizibilitatea si traficul organic al site-urilor.

Organic Agency iunie 1, 2023

Core Web Vitals

Core Web Vitals sunt un ansamblu de unități de măsură a performanței care evaluează experiența utilizatorilor pe paginile web. Acestea includ următoarele trei elemente: LCP (largest contentful paint), adică timpul de încărcare, FID (first input delay), adică interactivitatea, și CLS (cumulative layout shift), adică stabilitatea vizuală.

Organic Agency iunie 1, 2023

Crawl Budget

Bugetul pentru crawl reprezintă totalitatea resurselor și timpului pe care în alocă un motor de căutare pentru crawling-ul și indexarea unui anume website. Mai specific, înseamnă numărul paginilor pe care un motor de căutare le poate indexa într-o anumită perioadă de timp.

Organic Agency iunie 1, 2023

Google Search Essentials

Regulile Google Search Essentials denumite anterior „Google Webmaster Guidelines” sunt un set de reguli care au ca scop ghidarea administratorilor unui site sau a developerilor. Acestea conțin cele mai bune practici oferite de Google pentru indexarea și ranking-ul unui website.

Organic Agency iunie 2, 2023

Intenția de căutăre

Termenul de “search intent” sau “intenție de căutăre” descrie scopul căutării utilizatorului pe motoarele de căutare.  De obicei există un motiv pentru orice ar scrie un utilizator în bara de căutare a motorului, iar găsirea unor pagini sau rezultate care satisfac acel motiv depinde de cum a înțeles Google intenția din spatele căutării. În esență, intenția căutării reprezintă motivul din spatele acestei căutări, iar intenția poate fi informativă, navigațională, tranzacțională sau comercială.

Organic Agency iunie 1, 2023

Rich Snippets

Rich snippets (fragmente îmbogățite) sunt rezultate speciale și îmbunătățite pe care motoarele de căutare le afișează în SERP pentru anumite tipuri de căutări. Acestea sunt formate dintr-o prezentare mai structurată și mai vizuală a informațiilor relevante preluate de pe paginile web.
Rich snippets oferă utilizatorilor un rezumat mai detaliat și mai atrăgător al conținutului paginii web înainte de a da clic pe rezultatul căutării. Ele pot include diverse elemente, cum ar fi imagini, ratinguri și evaluări, prețuri și disponibilitate, informații despre evenimente, precum data, ora, locația sau link-uri pentru rezervări, sau întrebări frecvente (FAQ).

Organic Agency iunie 1, 2023

SERP Features

Elementele SERP (Search Engine Results Page features) sunt elemente speciale sau adăugate în paginile de rezultate a căutării (SERP) care oferă informații suplimentare și opțiuni de interacțiune pentru utilizatori. Câteva exemple comune de SERP features sunt Knowledge Panels, People Also Ask, Knowledge Card, Thumbnail, Local Packs, Image Packs, Video, Tweets Box, Shopping Results, Featured Snippet, Top Stories.

Organic Agency iunie 1, 2023