Probabil vă gândiți că facturarea (sau contabilitatea la modul general) e o știință mult prea complicată, dar totul este mult mai simplu decât vă puteți imagina, indiferent că sunteți la început de drum sau ceva mai experimentat. Evident că puteți apela la un specialist, care ar rezolva totul, indiferent de gradul de complexitate.
Factura este un document, care se eliberează de către o companie, atunci când aceasta prestează un serviciu sau vinde un produs pentru clienții săi (fie persoane fizice sau juridice).
Ok, ați emis factura cu succes, fără nici o problemă, însă la scurt timp v-ați dat seama că ați greșit ceva (fie că e vorba de cifre sau de alte detalii).
În acest caz, există două variante:
- stornare factură
- anulare factură
Ce înseamnă stornare factură?
Factura storno presupune modificarea documentului și vă oferă posibilitatea de a corecta erorile de orice fel. Este extrem de rapid să faceți acest lucru pe platformele actuale ale anului 2022. Nu mai trebuie să umbli cu hârtii și pixul, totul se face online, chiar și fără ștampilă, conform legislației în vigoare. Platformele moderne de facturare vă ajută foarte mult la gestiunea contabilității, mai cu seamă dacă lucrați pe cont propriu ca PFA.
Când e nevoie de factură storno?
În primul rând, trebuie să cunoașteți faptul că într-o factură storno valorile sunt negative, indicate cu minus.
O factură se stornează în următoarele cazuri:
– Efectuarea unor greșeli în facturarea inițială (eroare la specificarea produsului, serviciului, prețului, reducerii, indicarea greșită a unor date etc);
– Clientul s-a răzgândit și a refuzat produsul/serviciul;
– Returul. Se mai întâmplă ca un client să se răzgândească, astfel trebuie să emiteți o factură stornare. Atenție: chitanța nu are nici o legătură cu factura, în caz.
– Stornare factură avans. Atunci când un client v-a oferit un avans, iar mai târziu a beneficiat de produs/serviciu, acesta achită și restul sumei, astfel faceți o modificare și notați suma totală.
Model factură storno
Modelul de factură este simplu – acesta presupune să completați rânduri goale, cu datele firmei dvs, plus datele clientului. Dacă v-ați înregistrat într-un sistem de facturare, atunci cu siguranță aveți deja toate instrumentele necesare și vă va ocupa doar câteva minute din timpul dvs.
Factură de storno sau anulare factură?
Există situații în care nimic nu se poate modifica fiindcă nici nu ar trebui să mai existe acea factură din cauza unor circumstanțe ivite.
Factura anulată este soluția potrivită atunci când:
- Clientul nu a plătit produsul/serviciul tău, chiar dacă acesta i-a fost livrat/oferit;
- Factura nu a reușit încă să ajungă la client.
În aceste două situații, nu se stornează facturile, evident.
Factura de stornare și contabilitatea – Sfaturi gestiune.
Gradul de complexitate a contabilității depinde de volumul afacerii dvs, cât despre eliberarea unei facturi – nu e nimic complicat, cu un singur search pe google veți găsi multe site-uri de facturare. Și tot ce trebuie să faceți este să introduceți datele (CUI-ul, email, produse, preț, adresă etc), iar restul este automatizat, astfel stați fără griji fiindcă gestionarea e mega simplificată și totul se rezolvă cât ai zice CLICK, indiferent că e vorba de SRL sau PFA.
Practic, atât pentru SRL cât și pentru PFA, regulile de facturare sunt aceleași, cu mici diferențe în funcție de ceea ce se vinde – serviciu sau produs.
Cel mai important aspect este să țineți pasul cu legislația actuală astfel încât să nu vă loviți de penalități sau alte consecințe pe care le prevede legea, în cazul unor încălcări. Vă recomandăm să vă informați corect de pe portaluri oficiale sau să luați legătura direct cu ANAF-ul din localitatea dvs.
Poți consulta articole legislative privind facturarea:
Corectarea informaţiilor înscrise în facturi sau în alte documente care ţin loc de factură se efectuează astfel:
a) în cazul în care factura nu a fost transmisă către beneficiar, aceasta se anulează şi se emite o nouă factură;
b) în cazul în care factura a fost transmisă beneficiarului, fie se emite o nouă factură care trebuie să cuprindă, pe de o parte, informaţiile din factura iniţială, numărul şi data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, după caz, o menţiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative, iar, pe de altă parte, informaţiile şi valorile corecte, fie se emite o nouă factură conţinând informaţiile şi valorile corecte şi concomitent se emite o factură cu valorile cu semnul minus sau, după caz, cu o menţiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative, în care se înscriu numărul şi data facturii corectate.
(2) În situaţiile prevăzute la art. 287 furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi, cu valorile înscrise cu semnul minus sau, după caz, o menţiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus sau fără menţiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, dacă baza de impozitare se majorează, care se transmit şi beneficiarului, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 287 lit. d). „
Organic Agency este o agenție de marketing digital supraspecializată în servicii de SEO marketing și content marketing. Executăm riguros strategii a căror eficiență a fost dovedită pentru peste 150 de branduri.