Ce este intenția căutării?
Termenul de “search intent” sau “intenție de căutăre” descrie scopul căutării utilizatorului pe motoarele de căutare. De obicei există un motiv pentru orice ar scrie un utilizator în bara de căutare a motorului, iar găsirea unor pagini sau rezultate care satisfac acel motiv depinde de cum a înțeles Google intenția din spatele căutării.
În esență, intenția căutării reprezintă motivul din spatele acestei căutări, iar intenția poate fi informativă, navigațională, tranzacțională sau comercială. Scopul motoarelor de căutare este acela de a găsi rezultatele cele mai relevante și mai apropiate de ceea ce a fost scris în search bar, iar paginile web cu ranking mai bun, care apar mai sus în rezultate, sunt cel mai probabil exact ceea ce caută utilizatorul.
De ce este importantă intenția căutării?
Înțelegerea intenției utilizatorului este scopul principal al motorului de căutare, lucru necesar pentru ca acesta să poată folosi algoritmii și filtra conținutul. Tot acest proces are ca finalitate afișarea celor mai bune rezultate pentru utilizatori.
Este un aspect foarte important, deoarece cu cât acest concept este înțeles mai bine, cu atât este mai ușor să aduceți website-ul pe prima pagina Google deoarece îi veți oferi exact conținutul și formatul pe care îl dorește pentru intenția de căutăre asociată expresiei pentru care doriți să apăreți pe prima pagină.
👉 Exemple de intentii de cautare in SEO:
Informativ: „Ce este SEO?”
Navigational: „website organic agency”
Transactional: „agenție SEO”
Comparativ: „seo off-page versus seo on-page”