Ce este conținutul duplicat?
Conținutul duplicat este un conținut identic, sau aproape identic, regăsit în mai multe locuri. Poate fi ori pe același domeniu web, ori pe alt site. Conținutul duplicat aproape identic face referire la paginile cu diferențe minime între ele sau identice. Conținutul duplicat poate fi generat manual sau automat de platforma CMS. De exemplu, o mare problemă pentru magazinele de tip ecommerce sunt paginile de filtru care se pot genera în diverse combinații și, de cele mai multe ori, au același titlu, marcaj H1, plus alte elemente comune.
Un alt exemplu de conținut duplicat sunt paginile de tag, care, folosite incorect, pot genera pagini duplicate cu articole, pagini de categorii sau subcategorii.
Pentru procesul de optimizare SEO, conținutul duplicat poate crea probleme legate de indexare și ranking. Conținutul duplicat consumă resurse prețioase ale crawler-elor motoarelor de căutare, astfel că Google penalizează acest tip de conținut. Mai mult, fiecare site are un anumit crawl budget, adică un anumit număr de pagini accesate de motoarele de căutare într-o anumită perioadă. Dacă există foarte mult conținut duplicat, există riscul ca motoarele de căutare să investească timp doar în accesarea acelui conținut și să nu facă refresh la conținutul cu adevărat valoros, ceea ce poate aduce trafic.
Cea mai bună strategie ar fi să identificați și să evitați conținutul duplicat. O posibilă soluție poate fi redirect 301, marcajul canonical sau comasarea unor pagini dacă sunt pe același website și au conținut similar.