Scroll to top
© 2019, Organic | Where creativity meets data

Strategii de marketing – Cum creăm o strategie de marketing + exemple


admin - decembrie 16, 2019 - 0 comments

Ce găsești în acest articol:

Ce este o strategie de marketing?

Care sunt beneficiile unei strategii de marketing?

De ce trebuie să ții cont când creezi o strategie de marketing?

Care sunt etapele de care trebuie să ții cont în crearea unei strategii de marketing?

Cum creăm o strategie de marketing? Care sunt pașii de parcurs?

Care sunt principalele canale de marketing online?

Cum alegi canalele de marketing potrivite pentru afacerea ta?

Exemple de strategii de marketing

Creșterea unei afaceri nu este un lucru ușor, iar asta ştii deja de vreme ce te afli aici în căutare de informaţii noi. În primul rând, ai nevoie de la început de o idee viabilă. De acolo, trebuie să descoperi o nișă profitabilă, să definești propria țintă și să aduci ceva nou, valoros pe piață pentru a vinde. Indiferent dacă îți dorești să vinzi produse, servicii sau informații, a devenit tot mai dificil să te faci remarcat într-un spaţiu mult prea aglomerat. În lipsa unor strategii de marketing potrivite pentru a-ți alimenta creșterea, obținerea unui profit și supraviețuirea afacerii este practic imposibilă.

Întrebări precum: Cum îți transmiți mesajul către publicul potrivit și cum faci asta în mod eficient? Cum poți spori vizibilitatea și crește vânzările în timp ce susții profitul cu o ofertă de conversie? sunt tot mai frecvente în mintea antreprenorilor. Atunci când ești absorbit de acțiunile zilnice din cadrul firmei, uiți să faci un pas în spate și să privești lucrurile în ansamblu. Trebuie să analizezi și să înțelegi mecanismul ce stă la baza mesajului tău și să descoperi o soluție pentru a ajunge în mod eficient la un public cât mai mare.

Astăzi, auzi tot mai des termeni precum social media, optimizarea motoarelor de căutare, blogging și publicitate plătită. Pentru ca toate acestea să te ducă în direcţia dorită de tine şi brand tău este nevoie de o strategie de marketing eficientă la bază.

Ce este o strategie de marketing?

Marketingul presupune adaptarea constantă a produselor, serviciilor sau informațiilor pe care dorești să le vinzi în funcție de cerințele publicului tău. Iar asta înseamnă să fii mereu la curent cu noi strategii de marketing. Ele se regăsesc în promovarea unei firme și se aplică în urma unui proces de cercetare de marketing, în funcție de domeniul în care activezi.

Practic, strategia de marketing reprezintă un plan de acțiune care te poartă către o creștere a afacerii. Ai nevoie să te concentrezi pe crearea de produse care să satisfacă nevoile oamenilor, pe abilitatea de a descoperi noi oportunități în nevoile și dorințele clienților, care nu au fost încă satisfăcute.  

Care sunt beneficiile unei strategii de marketing?

  • te ajută printr-o imagine de ansamblu asupra priorităților și îți organizează eforturile de marketing
  • poți identifica de la început resursele necesare și riscurile posibile
  • te ajută să formezi o echipă a cărei membrii știu exact ce au de făcut
  • îți crește profitul
  • îți consolidează afacerea
  • sporește calitatea
  • duce la maximizarea satisfacției clientului

De ce trebuie să ții cont când creezi o strategie de marketing?

  • Ai nevoie de o analiză a poziției pe care organizația dorește să o ocupe pe piață, dar și de una a concurenței.
  • De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că strategia de marketing are ca scop creșterea afacerii, deci vei avea în vedere obiectivele de business și ținta către care se îndreaptă afacerea ta.
  • O strategie de marketing bine definită te va ajuta să iei decizii tactice, care să aibă întotdeauna ca punct final obiectivul principal. Planul de marketing îți stabilește practic direcția către care te îndrepți.
  • Crearea unei strategii de marketing te va ajuta să iei deciziile potrivite pentru promovarea afacerii tale, chiar dacă te vei lovi de diferite impedimente în fața clientului. Este important să te gândești zi de zi la afacerea ta pentru a concepe strategia de marketing potrivită. 
  • În lipsa acestui plan de marketing potrivit pe segmentul tău, scopul afacerii nu poate fi atins. 

Care sunt etapele de care trebuie să ții cont în crearea unei strategii de marketing?

  1. Stabilește domeniul afacerii tale și obiectivele acesteia.
  2. Definește situația pe partea de marketing.
  3. Stabilește obiectivele de marketing.
  4. Creează strategii și tactici.
  5. Ține cont de resurse și de posibilele riscuri.

Cum creăm o strategie de marketing? Care sunt pașii de parcurs?

Definește scopul și obiectivul strategiei 

  • Este esențial să știi atunci când pornești în crearea unei strategii de marketing care este direcția spre care te îndrepți. Acest lucru ajută ca eforturile tale să fie canalizate și eviți o abordare haotică. 
  • Poate că ai nevoie să atingi o anumită sumă în vânzările lunare, ori îți dorești ca afacerea ta să își echilibreze costurile și cheltuielile sau ești în căutarea unor noi canale de marketing. Toate acestea trebuie stabilite de la început pentru a crea o strategie eficientă și punctuală.

Întocmește o analiză a pieței și competitorilor tăi direcți 

  • Pentru a realiza planul de marketing ai nevoie să cercetezi puțin piața în care activezi. Sunt esențiali indicatorii precum dimensiunea pieței, gradul de creștere și comportamentul de cumpărare al potențialilor tăi clienți. De aceea, te sfătuim să verifici studii, analize sau statistici vis a vis de trendurile industriei tale. Pentru ca lucrurile să fie și mai punctuale, încearcă o căutare în Google a câtorva cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta și analizează volumul de căutări în Keyword Planner.
  • Competiția directă și indirectă este un alt pas ce trebuie cercetat. Descoperă strategia de marketing a celor cu care concurezi pe piață, analizează-le brandul, mesajul și elementele care îi poziționează ca o valoare în industrie.

Cunoaște-ți clienții în cel mai mic detaliu 

  • Poate că îți este familiară împărțirea potențialilor cumpărători pe grupe de vârstă, sex sau origine, însă aceste informații nu îți sunt foarte utile când ai nevoie să vinzi produsul tău. În cazul în care îți dorești să descoperi nevoile clienților tăi trebuie să cunoști detalii. Încearcă să creezi o fișă de tipul buyer persona în care să aduni informații despre preferințele lor, rețelele de socializare în care activează și cât de prezenți sunt în mediul online și offline, ce influenceri urmăresc și ce stil de viață adoptă. 
  • Cum afli toate aceste detalii? Simplu. Poți începe prin a utiliza Facebook Insights, urmărește paginile competiției și chiar a brandurilor internaționale pe care potențialii tăi clienți le urmăresc și vei descoperi tipare. 
  • De asemenea, discuțiile față în față îți oferă posibilitatea de a afla obiceiurile, dorințele, problemele cu care se confruntă publicul tău. Ascultă ceea ce au clienții de spus la întâlnirile voastre, pune întrebări și vei afla ceea ce te interesează.  

Stabilește locul în care tu și produsul tău vă poziționați în piață

  • Într-o lume atât de variată și aglomerată ai nevoie să te faci remarcat, ca lumea să te țină minte și să te asocieze cu ceva. De aceea ai nevoie să aduci o plus valoare în piața ta. Întocmește o listă cu beneficiile pe care le are produsul sau serviciul tău și integrează-l pe cel mai puternic în propunerile de valoare.
  • Clientul tău trebuie să afle Ce este produsul/serviciul tău? (ex. „Servicii de marketing prin conținut creativ, digital, SEO și consultanță tehnică” – Organic agency, agenție de marketing), Ce primește? (ex. „Vrei mai multe vizite? Vrei mai multe lead-uri? Vrei mai multe vânzări?”) Ce poate face cu acest produs/serviciu? (ex. „Ajutăm business-urile inovative să domine mediul digital.”) 

Alege canalele de marketing

  • Ai nevoie de un răspuns la întrebarea Cum ajungem la ei? și de idei pentru a comunica cu potențialii clienți. Mixul de marketing sau pârghiile de creștere pot fi utile în această etapă.
  • De asemenea, pentru mai multă eficiență și mai puțin timp pierdut, poți reveni la fișele de tip buyer persona, unde regăsești informații valoroase despre preferințele, stilul de viață și site-urile pe care le vizitează clienții tăi pentru a putea găsi un canal de comunicare comun.
  • Ține cont de faptul că fiecare segment al publicului tău țintă are nevoie de o tactică diferită de marketing și întocmește o listă de idei pentru fiecare în parte. Există o nevoie clară de sporire a vizibilității când vorbim de o strategie de marketing care să îmbunătățească vânzările produsului sau serviciului afacerii tale. În funcție de modelul tău de business ai nevoie de metode diferite de a atrage clienții, prin canale de marketing diferite. Un magazin online va avea nevoie mare de atragere a traficului prin SEO și Google Ads față de o afacere de tipul business-to-business (B2B), unde prezența fizică a agenților de vânzări la diferite evenimente și târguri poate fi mult mai utilă.

Care sunt principalele canale de marketing online?

  • Google Adwords
  • Facebook
  • SEO
  • Video marketing – Facebook și YouTube
  • Referral marketing
  • Google Display
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Influencer marketing

Cum alegi canalele de marketing potrivite pentru afacerea ta?

Poți găsi cea mai bună metodă de promovare ținând cont de nevoile business-ului tău și de prioritizarea canalelor de marketing, în funcție de cei șase factori întocmiți de Brian Balfour, conducătorul departamentului de creștere de la HubSpot, una din cele mai mari platforme de content marketing din lume:

  • Cost – Cât de mare va fi investiția în funcție de fiecare canal în parte?
  • Targetare – Cât de facil va fi accesul la publicul tău țintă?
  • Timp de implementare – În cât timp vei putea testa un canal de promovare?
  • Timp de măsurare a rezultatelor – Cât durează să îți dai seama dacă un canal de marketing are rezultate sau nu?
  • Potențialul ideii – Care este impactul pe care ideea îl are asupra afacerii? Este una de succes?
  • Încrederea acordată ideii – Care sunt șansele ca această idee să funcționeze?

Fiecare dintre factorii enumerați va primi o notă de la 1 la 10 (1 fiind scorul cel mai puțin favorabil și 10 cel favorabil) și astfel vei obține o prioritizare a canalelor de marketing.

Implementează un plan de marketing 

  • Acum că ai o strategie de marketing trebuie să o și implementezi și pentru asta trebuie să întocmești un plan de marketing. 
  • Acesta presupune, în linii mari, un rezumat cu ideile principale, cercetarea pieței și analiza strategiilor de marketing ale competitorilor tăi, setarea obiectivelor, întocmirea strategiilor în funcție de obiective și public țintă, implementare, evaluarea și controlul obiectivelor atinse.

Îmbunătățește și adaptează strategia de marketing

  • Pe parcursul implementării este foarte posibil să descoperi că datele problemei se schimbă. Poți întâmpina un răspuns mai bun pe unele canale de marketing și pe altele unul mai slab, poți afla lucruri noi despre publicul țintă. De aceea este esențial să revii asupra strategiei tale și, în urma evaluării noilor date să o îmbunătățești.

Exemple de strategii de marketing 

  • Dezvoltă parteneriate cu alte branduri care au același public țintă

În acest caz nu vorbim despre concurența ta, ci despre cei care promovează produse complementare afacerii tale, dar care au același public țintă cu tine. După astfel de colaborare vor exista beneficii pentru ambele branduri.

De exemplu, înainte de a fi achiziționat de eBay, Half.com a reușit să convingă orașul Halfway, Oregon, să-și schimbe numele în Half.com în schimbul stocării, accesului la internet și al altor cadouri. Tactica a câștigat multă atenție pentru compania de închiriere de manuale. Un alt exemplu este cel al lansării Android 4.4, când dezvoltatorii Android au creat un parteneriat cu compania de dulciuri KitKat. Parteneriatul Android și KitKat a facilitat accesul la noi clienți pentru Android. La rândul lor, clienții KitKat au aflat despre telefoane și tablete.

  • Ajută-ți clienții să rezolve o problemă.

Pentru că ești în afaceri pentru că oferi soluții, unele dintre modurile în care poți ajuta clienții să rezolve o problemă sunt prin: crearea de conținut; oferirea de exclusivități care le ușurează viața; ascultarea / răspunsul la problemele lor sau crearea de aplicații / instrumente.

Chevrolet a inițiat în Brazilia o campanie prin care s-a asociat cu o altă companie locală de remorcare și a salvat șoferi blocați, cu noul model de mașină – Orca. Nu numai că Chevy a salvat ziua, dar a oferit șoferilor o șansă de a testa vehiculul.

  • Oferă autocolante

Deși poate părea ridicol de simplu, îți poți crea de fapt o bază de utilizatori uriașă, oferind stickere gratuite și plasându-le acolo unde oamenii le pot vedea.

Când a lansat site-ul comunității Reddit, Alexis Ohanian a cheltuit 500 de dolari pentru autocolante. Aceasta a fost singura investiție pe care compania a făcut-o în marketing. A călătorit prin țară, punându-le în locuri vizibile și chiar oferindu-le trecătorilor. Această tactică unică de marketing a fost modul în care Reddit a crescut și a devenit site-ul pe care îl știți astăzi.

  • Organizează un concurs

Dacă îți dorești o creștere uimitoare, ia în considerare organizarea unui concurs. Deși adesea considerăm că un concurs este o modalitate artificială de a obține noi utilizatori, aceasta este strategia folosită de unele dintre cele mai reușite proiecte noi din ultimul deceniu.

YouTube a devenit cel mai mare site de distribuire video din lume, oferind zilnic un iPod Nano gratuit utilizatorilor care au încărcat videoclipuri și au invitat prieteni în rețea. Diferența față de momentul actual este că pe atunci nu existau atât de multe instrumente disponibile pentru organizarea concursurilor. În mediul social de astăzi, Facebook este una dintre cele mai bune platforme pentru a găzdui un concurs care să te ajute să crești.

  • Convertește utilizatorii unui produs asemănător cu al tău

Cum poți identifica într-un mod simplu utilizatorii care să știi cu siguranță că vor îndrăgi produsul tău? Ușor, încearcă să ajungi la persoanele care utilizează în prezent un produs similar, dar care nu se bucură de rezultate foarte bune.

Când Airbnb s-a lansat, aceștia au avut o serie de afaceri concurente în domeniu. Pentru a se asigura că au un număr mare de clienți noi, au ales să contacteze persoanele despre care știau că vor beneficia de serviciile lor. Airbnb a derulat o campanie de e-mail care viza persoanele care și-au postat locuințele pe Craigslist (o platformă de anunțuri pe diverse domenii). Aceste e-mailuri păreau a fi din partea unui utilizator prietenos Craigslist interesat să-i anunțe despre site-ul Airbnb.

  • Utilizează LinkedIn în mod corect

Ai un videoclip pe profilul tău de LinkedIn? Știai că poți adăuga cu ușurință unul? De ce să nu-ți faci timp să te prezinți pe tine și afacerea ta. Adaugă-l apoi la descrierea profilului. Acesta este un mod ușor de a-ți face cunoscută în mod pasiv afacerea, iar atunci când este realizat corect, poate duce la rezultate șocante.

Dacă ai o mulțime de conexiuni pe LinkedIn și nu te-ai ocupat să postezi, începe imediat. Poți ajunge la o audiență numeroasă, mai ales când mesajele tale devin virale. Acesta este un loc minunat pentru a-ți expune călătoria antreprenorială. Vorbește despre provocările tale și spune povești. Cu cât sunt mai eficiente poveștile tale, cu atât potențialul tău este mai mare atunci când devin virale.

Poți, de asemenea, să te adresezi altor companii și să colaborezi cu antreprenori cu idei similare pe LinkedIn. Este o resursă excelentă pentru toate afacerile și prea multe persoane o trec cu vederea.

  • Folosește-ți produsul pentru o cauză socială

Dacă ești în căutarea a ceva extrem de creativ, care să te ducă pe culmile succesului cu propriul brand, ia în considerare utilizarea produsului în sine pentru o cauză socială.

Asta presupune să oferi șansa clienților de a interacționa fizic cu produsul tău, dar într-un mod care ajută la atingerea unui scop mai mare.

Compania de bere Ambev a folosit această strategie în Brazilia, permițând consumatorilor să scaneze cutiile de bere pentru o călătorie gratuită cu trenul. Această campanie a avut dublul scop: de a reduce gunoiul, încurajând în același timp oamenii să folosească mai des transportul în comun. Pe lângă toate acestea a provocat un val de știri și a adus companiei o notorietate consistentă.

  • Înțelege optimizarea motorului de căutare (SEO)

Acesta este un domeniu de marketing pe care mulți îl consideră înfricoșător. Dar poate fi și puternic. Și atunci când înveți să îl utilizezi corect, vei avea beneficii nelimitate. 

Există companii care te pot învăța scheme pentru a „păcăli” Google. S-ar putea să obții rezultate pe termen scurt, dar pe termen lung, te vei îmbăta cu apă rece. Nu pot exista scurtături când vorbim de SEO. La fel ca în mediul de afaceri, trebuie să investești efort și timp pentru a vedea rezultate.

Câteva sfaturi pentru a face acest lucru în mod corect? Nu exagera cu cuvintele cheie. Aceasta este una dintre cele mai mari greșeli care se fac. Crează conținutul pentru oameni, în timp ce te asiguri că ții cont și de motoarele de căutare. Dar, mai important, asigură-te că orice transmiți este clar, interesant, unic și aduce o cantitate extraordinară de valoare.

  • Începe să scrii pe blog

Dacă nu ai deja un blog pentru afacerea ta, atunci trebuie să începi unul imediat. Dar nu este vorba doar despre a posta ideile pe propriul blog. Ar trebui să începi cu articole pe  blogurile cu autoritate. Utilizează platforme precum Medium pentru a posta conținut. Răspunde la întrebări pe Quora și Reddit sau apelează la platforma de publicare a LinkedIn. Acestea sunt toate domenii cu autoritate pe care oricine poate posta, care au audiențe masive, oferindu-ți o posibilitate de creștere imediată.

Când scrii articole de blog, asigură-te că o faci în mod eficient. Nu publica conținut ușor. Gândește-te la plus valoarea pe care o poți aduce. Ești îngrijorat că va trebui să îți dezvălui toate secretele de afaceri? Nu fi. Oferă-le oamenilor informații atât de importante încât să poți deveni instantaneu o autoritate în ochii lor. Aceasta este una dintre cele mai puternice strategii pe care le poți folosi pentru a promova orice afacere.

  • Lansează un program de referințe

Aceasta este o strategie de bază în care permiți clienților să te ajute să promovezi produsul pentru tine. Este un concept simplu, dar nu este folosit de foarte mulți, în ciuda faptul că aproximativ 92% dintre oameni au încredere în recomandările personale ale altora, mai mult decât în toate celelalte forme de marketing.

Dorești să îți încurajezi clienții să împărtășească veștile despre afacerea ta cu prietenii lor și să o promoveze intens? Pentru a face acest lucru în mod eficient, nu construi de la zero un program de recomandări. La urma urmei, alte companii au depus eforturi grele pentru tine. Folosește instrumente precum Ambasador, care se ocupă de toate detaliile dificile și îți oferă posibilitatea să te ocupi de creativitate și promovare.

În concluzie, o strategie de marketing bine aleasă, cu o cercetare riguroasă asupra obiectivului pe care ți-l dorești să-l atingi și asupra competitorilor tăi, pusă în practică pe un canal de marketing care să îți aducă valoare și utilizând cât mai multă creativitate îți poate propulsa business-ul în direcția pe care ți-o dorești.

Pentru orice problemă de marketing cu care te confrunţi în drumul tău de antreprenor noi te invităm să ne contactezi pentru a-ţi oferi o mână de ajutor.

Organic AgencySuntem o agenție de marketing din București care te ajută să cucerești lumea digitală. Suntem strategi cu suflet creativ. Visători ca Jobs. Pragmatici ca Buffet.

Misiunea noastră este simplă: creștem traficul siteului tău prin SEO, content marketing și PR digital. Rezultatele muncii noastre se numesc “autoritate” și “influență”.

Dar, în definitiv, ce ne trezește dimineața e că facem conținut care ajută oamenii, pur și simplu, să ia decizii mai bune.

Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *