Scroll to top
© 2019, Organic | Where creativity meets data

Obiective de marketing: cum le formulezi corect?


admin - decembrie 14, 2019 - 0 comments

Eşti antreprenor la început de drum, ştii câte ceva despre strategiile de marketing, însă nu poți pune punctul pe I atunci când vine vorba de de rezultate?

Nu te îngrijora pentru că de acum ai ajuns în locul potrivit. Marketingul este esențial pentru orice organizație care dorește să își crească percepția despre ea, produsele sau serviciile sale.

Planul de marketing e alcătuit pe baza obiectivelor strategice, acele ținte pe care brandul își dorește să le atingă, răspunsurile la întrebarea „cum îndeplinim scopul companiei?”. Obiectivele de marketing conturează intențiile echipei de marketing, oferă o direcție clară pe care membrii să o urmărească și oferă informații pe care directorii să le poată revizui și susține.

Obiectivele de marketing sunt o parte crucială a unei strategii de marketing. Fără obiective definite, brandul se va lupta să își îndeplineacă planurile sale, deoarece nu va putea vedea clar ceea ce urmărește să facă. Ai nevoie de un plan simplu pentru a urmări ceea ce speri să construiești și cum intenționezi să faci acest lucru.

Obiectivele de marketing presupun cercetare și analiză, strategii și planificări de implementare, instrumente de măsurarea (KPIs), evaluarea rezultatelor și adoptarea schimbărilor necesare.

Așadar, dacă dezvolți o strategie de marketing care are o viziune, dar care nu are o listă concretă de obiective de marketing ai nevoie de acest ghid. Te vei plasa mult mai aproape de atingerea misiunii tale atunci când acestea sunt definite, conturate și compilate într-o listă clară de obiective de marketing măsurabile.

Tipuri de obiective de marketing

Există diferite tipuri de obiective de marketing, dar cele patru generale sunt:

  • Profitabilitatea

Acest obiectiv reglementează valoarea veniturilor preconizate pe baza strategiei promoționale. Profitabilitatea este capacitatea unei afaceri de a obține un profit ca obiectiv în a face afaceri. Întreprinderile care nu sunt profitabile financiar sunt susceptibile să se lupte, să eșueze și, în cele din urmă, să își închidă ușile. Profitabilitatea definește capacitatea organizațiilor de a susține o afacere. 

Există patru obiective de profitabilitate:

1. Marja de profit net – Aceasta indică cu cât rămâne un business după ce au fost plătite cheltuielile, salariile și impozitele. Marja de profit se regăsește în raport cu vânzările nete și arată cât câștig are afacerea pentru fiecare dolar de marfă vândută.

2. Cifra de afaceri a activelor – reprezintă o ecuație care explică ce poate face un retailer anual pentru fiecare dolar pe care îl investește în activele afacerii. Implică suma vânzărilor totale și împărțirea acesteia la activele totale.

3. Rentabilitatea activelor – este ecuația formată din împărțirea profitul net al unei companii la activele sale totale.

4. Leasing financiar – Leasingul financiar explică utilizarea datoriei în structura sa totală de capital. Pentru a determina acest lucru, se împart activele totale la valoarea netă.

  • Cota de piață

Acest obiectiv determină procentajul cotei de piață pe care o organizație își propune să îl capteze. Creșterea cotei de piață este unul dintre cele mai importante obiective ale afacerii. Principalul avantaj al utilizării cotei de piață ca măsură a performanței afacerii este că aceasta este mai puțin dependentă de variabilele macro de mediu, precum starea economiei sau modificările politicii fiscale.

  • Promoțional

Acesta vizează promovarea bunurilor și serviciilor companiei. Este obiectivul prin care se dorește conștientizarea produsului. Obiectivul promoțional este o parte a strategiei generale. Crearea unei identități de brand cu imagini și sloganuri este prima etapă a unei campanii de marketing, urmată de mesaje extinse, fie prin e-mail sau prin social media. Obiectivele promoționale trebuie definite și planificate. Mai întâi ar trebui să decizi ce dorești să realizezi și apoi să decizi ce dorești să oferi ca stimulente.

  • Creșterea

Un obiectiv de creștere analizează dimensiunea curentă a afacerii și determină sau planifică strategiile de creștere pentru a atinge gradul dorit de creștere. Creșterea este un obiectiv esențial care contribuie la dezvoltarea veniturilor. Prin implementarea unor strategii de afaceri axate pe creștere, companiile își pot mării cota de piață, pot eficientiza vânzările și crește nivelul de conștientizare asupra brandului, toate acestea traducându-se în profituri mai mari.

Obiective de marketing în comunicare

Acestea sunt obiective pe termen lung în care campaniile de marketing sunt destinate să crească valoarea brandului tău în timp. Spre deosebire de promoțiile de vânzări, care sunt îndemnuri pe termen scurt pentru a cumpăra, obiectivele de comunicare reușesc să convingă clienții printr-o întărire constantă că brandul tău are beneficii pe care ei și le doresc sau de care au nevoie.

  • Creșterea conștientizării (awareness)

Creșterea gradului de conștientizare a mărcii nu este doar unul dintre cele mai comune obiective de comunicare de marketing, ci este, de asemenea, de obicei primul pentru o nouă companie. La intrarea pe piață trebuie să anunți că brandul și produsele sau serviciile tale există. Acest obiectiv poate include reclame de difuzare sau reclame de tipărire care ilustrează imaginea companiei tale și repetarea constantă a numelui de brand, sloganuri și jingle-uri. Întregul obiectiv este de a deveni cunoscut și a rămâne în memoria publicului. Companiile deja înființate folosesc adesea un obiectiv legat de construirea sau menținerea conștientizării de vârf, ceea ce înseamnă că atunci când clienții se gândesc la o categorie de produse, iau în considerare brandul lor.

  • Schimbarea percepțiilor

Schimbarea percepției este un alt obiectiv comun de comunicare. Uneori, pe piață se pot dezvolta concepții greșite despre compania, produsele sau serviciile tale. Publicitatea este o modalitate de a le adresa direct. În alte cazuri, poate rezultate o publicitate negativă, deoarece compania ta este implicată într-un scandal de afaceri sau activități neliniștitoare. BP a investit milioane de dolari în publicitate pentru a explica publicului eforturile de curățare în urma infamului accident prin care s-a vărsat petrol în Golful Mexic, la jumătatea anului 2010. Companiile locale, în mod normal, nu au un astfel de buget, dar anunțurile pe radio sau din ziare pot fi eficiente.

  • Influențarea intenției de achiziție

Un obiectiv cheie de comunicare este de a motiva clienții să cumpere. Acest lucru se realizează, în mod normal, prin publicitate persuasivă, care implică accentul pe beneficiile superioare pentru utilizator, de obicei în raport cu concurența. Este esențial să atingi o coardă sensibilă prin accentuarea nevoii sau dorinței pentru a  declanșa acțiunea de cumpărare a unui client. Reclamele pentru băuturi sportive, care implică sportivi transpirați, încălziți, care apoi iau o băutură este o abordare obișnuită pentru a conduce intenția de cumpărare. Reclamele includ, în mod normal, beneficii ale băuturii legate de gust sau de nutrienți.

  • Stimularea achiziției prin testare

Două obiective de comunicare separate, dar strâns legate, sunt stimularea utilizării produsului și determinarea achizițiilor repetate. Mostrele gratuite sau eșantioanele sunt tehnici folosite pentru a convinge clienții să încerce produsul pentru prima dată. Scopul este de a elimina riscul și de a face clientul să experimenteze marca ta. După ce le primesc, trebuie să îți dai seama cum să convertești acest lucru într-o achiziție ulterioară. Reducerile la următoarele achiziții sau frecvență cumpărărilor sunt modalități de a transforma utilizatorii unici în cumpărători și, în final, în clienți fideli.

  • Determinarea schimbării brandului

Un alt obiectiv strâns legat de stimularea achiziției prin testare este determinarea schimbării brandului. Acesta este un obiectiv specific de a determina clienții care cumpără produse concurente să treacă la brandul tău. Detergentul Tide este, de regulă, pus în dreptul „alte mărci de top” în anunțurile comparative destinate să motiveze schimbarea brandului. Avantajul acestui obiectiv este faptul că există deja clienți pentru categoria ta de produse. Aceasta înseamnă că nevoia este stabilită. Trebuie doar să-i convingi că produsul sau serviciul tău este superior și să îi determini să încerce.

Obiective de marketing SMART

Atunci când formulăm obiective (indiferent de tipologia lor – de business, marketing, comunicare, vânzări), este bine să ținem cont de referința SMART: specific, measurable, achievable, relevant, time bound. Practic, este o formulă ușor de reținut prin care ne asigurăm că obiectivele ne vor conduce spre rezultatele pe care le dorim. În esență, obiectivele tale de marketing trebuie să se potrivească obiectivelor generale ale afacerii și să conducă direcția strategiei de marketing. Pentru a fi eficient, orice obiectiv ar trebui să fie SMART.

Un obiectiv SMART este întotdeauna:

Specific: este clar definit și conturat, astfel încât întreaga echipă îl înțelege și știe de ce este important.

Măsurabil: are indicatori cheie de performanță (KPI) și repere care îți permit să îi măsori succesul.

Realizabil: trebuie realizat în funcție de abilitățile companiei și ale echipei tale. Deși poate dorești să setezi o țintă înaltă, trebuie să îți amintești, de asemenea, că obiectivul trebuie realizat cu mijloacele și echipa de care dispui. Astfel poți elimina riscul unui eșec.

Relevant: trebuie să fie relevant pentru misiunea și direcția afacerii tale. Ar trebui să poți recunoaște motivele pentru fiecare dintre obiectivele tale de marketing.

Legat de Timp: trebuie să aibă o cronologie care indică momentul în care acesta începe și se termină.

Prin urmare, scopul de a stabili obiective SMART este de a clarifica unde dorești să te situezi, oferind un obiectiv măsurabil care poate fi monitorizat și planuri dezvoltate pentru a ajuta la îndeplinirea obiectivelor de afaceri.

Care sunt indicatorii cheie de performanță (KPI) ai unui obiectiv de marketing?

După ce îți cunoști obiectivele de marketing, este timpul să îți dai seama cum să le măsori. Stabilirea cu succes a obiectivelor necesită plasarea de indicatori de performanță și valori de referință pentru a-ți urmări obiectivele. Trebuie să aloci numere, termene și valori pentru fiecare dintre obiectivele tale de marketing. Indicatorii cheie de performanță și obiectivele de marketing îți permit să evaluezi progresul pe parcurs și rezultatele la sfârșitul campaniei. Fără repere pentru obiectivele tale nu vei avea cum să știi dacă ești pe cale să îți atingi obiectivele de marketing. Așadar, pe măsură ce îți stabilești planul de marketing, alocă indicatori cheie de performanță relevanți care te vor ajuta să evaluezi și să măsori rezultatele activității tale. Mai jos îți prezentăm câteva exemple importante de obiective și indicatori care contează cel mai mult în monitorizare

  • Generarea de clienți

Există multe modalități de a măsura valorile generatoare de clienți. În funcție de obiectivele tale de marketing, determină ce valori vor măsura cel mai bine succesul tău.
Numărul de clienți: numărul total de clienți noi aduși

Creșterea clienților: modificarea procentuală în generarea clienților în comparație cu alte intervale de timp

Cost pe client: sumă de bani cheltuită pentru obținerea unui nou client

Rata de conversie: procent din trafic care se transformă în client după ce a vizitat site-ul

Clienți notabili marketing: numărul total de clienți pe care marketingul îi acceptă ca fiind notabili

Clienți notabili pentru vânzări: numărul total de clienți pe care vânzările îi acceptă ca fiind notabili

  • Performanța site-ului

Când obiectivele tale de marketing includ planuri digitale, este important să urmărești analizele web și indicatorii cheie de performanță online care îți spun cât de performant este site-ul tău.

Sesiuni: numărul de vizite pe site

Vizitatori unici: numărul de persoane unice care îți vizitează site-ul

Vizualizări ale paginii pe vizită: numărul mediu de pagini pe care un vizitator le vede pe site

Rata de respingere: procentul de vizitatori ai site-ului care părăsesc site-ul după ce au vizionat o singură pagină

Timp pe site: perioada medie de timp pe care vizitatorii site-ului o petrec pe site

Pentru a vizualiza și ține evidența acestor statistici, utilizează instrumentele Google Analytics sau Hubspot.

  • Cota de piață

Cota de piață este zona unei piețe pe care marca sau produsul tău o controlează. Această valoare te ajută să compari compania cu altele din industria ta și să identifici modalitățile de a-ți atinge potențialul de creștere. Pentru a măsura modificările cotei de piață, trebuie să cunoști în primul rând stadiul actual.  Pentru a găsi cota de piață, ia în considerare venitul total și dimensiunea pieței industriei sau locației tale geografice. Apoi divizează veniturile totale ale companiei proprii în totalul veniturilor pieței. Acest calcul îți va putea oferi o estimare a procentului de piață pe care brandul tău îl controlează.

  • Performanța în social media

Atunci când îți setezi drept obiectiv atingerea unor performanțe în sfera digitală, ai nevoie de indicatorii cheie pentru rețelele de socializare. 

Creșterea fanilor / urmăritorilor: cantitatea de noi urmăritori/ fani dobândiți într-o anumită perioadă

Numărul de comentarii: numărul de comentarii lăsate pe postările sau actualizările tale

Număr de partajări: de câte ori a fost distribuit conținutul tău

Număr de opt-ins: număr de oportunități generate prin campaniile și postările sociale

Trafic către site-ul web din surse de socializare: procent din traficul site-ului web accesat prin rețelele de socializare

  • Obținerea de clienți noi

Când te afli într-o fază de creștere, ar trebui să fii atent la obținerea de clienți noi și la valorile care te ajută să monitorizezi creșterea. Indicatorii cheie care măsoară obținerea de clienți includ următoarele valori.
Numărul de clienți noi: cantitatea de clienți noi dobândiți într-o anumită perioadă

Creșterea clienților noi: modificarea procentuală a clienților noi în comparație cu alte perioade de timp

Costul pentru fiecare client nou: suma de bani cheltuită pentru achiziționarea unui nou client

Raportul dintre clienți: procentul de clienți care devin clienți plătitori

  • Valoarea pe viață a unui client

Dacă te concentrezi pe obiectivele de marketing care se referă la baza actuală de clienți și pe menținerea acestora fideli, ia în considerare aceste valori.
Numărul de clienți care se repetă: numărul de clienți care se întorc

Rata de păstrare a clienților: procentul clienților care se întorc

Cheltuieli pe viață: suma medie pe care clienții o cheltuie cu o companie de-a lungul vieții

  • Creșterea vânzărilor

Când îți dorești îmbunătățirea vânzărilor, urmărește veniturile (suma veniturilor care vin în afacerea ta) și / sau un număr de unități vândute. Ambele valori te vor ajuta să afli dacă vânzările cresc. Monitorizează modificările pe intervale de timp specifice, precum și intervale pe durata campaniilor sau inițiativelor de marketing pentru a vedea tendințele și fluctuațiile. Mai jos sunt câteva exemple de KPI pentru monitorizarea echipelor de vânzări:
Numărul de noi apeluri potențiale: numărul total de prime apeluri de vânzări finalizate de către departamentul tău de vânzări

Numărul de apeluri de închidere: numărul total de apeluri de închidere pe care departamentul de vânzări le-a finalizat

Contracte trimise: numărul de contracte trimise către potențiali clienți

Conversia de noi contracte semnate: număr total de contracte semnate vs cele trimise

  • Performanță SEO

Dacă planurile tale de marketing includ îmbunătățirea vizibilității în căutări, monitorizează indicatori cheie de performanță care arată îmbunătățirea SEO. Pentru a vizualiza cu exactitate fiecare dintre aceste valori, folosește instrumente precum Google Analytics sau Webmaster pentru a urmări (și a îmbunătăți) cifrele site-ului tău.
Trafic organic total: numărul de vizitatori ai site-ului care ajung pe site datorită unei căutări organice.

Numărul total de cuvinte cheie pe site-ul web: numărul total de cuvinte cheie din care face parte site-ul tău

Numărul de cuvinte cheie în primele 3 poziții: clasarea cuvintelor cheie în primele trei poziții în rezultatele căutării

Numărul de clienți generați din căutarea organică: numărul de clienți noi convertiți pe site în mod organic

  • Ratele de conversie

Când derulezi campanii ce intenționează să obțină rezultate precum clienți care fac o achiziție, vizitatori ai site-ului care se înscriu pentru o probă gratuită, un public care se înregistrează gratuit printr-un e-mail – ar trebui să monitorizezi întotdeauna ratele de conversie.

Ratele de conversie reprezintă procentul de persoane care efectuează acțiunea dorită atunci când li se prezintă o opțiune de a acționa. Urmărește ratele de conversie pentru toate paginile tale de destinație, opțiunile de acces la site-uri web, link-uri de e-mail, înregistrări gratuite sau orice alte call-to-action din campaniile tale de marketing.

Cum formulezi obiectivele de marketing?

Pentru a formula un set cuprinzător de obiective fundamentale de marketing, vei folosi cele cinci valori enumerate mai sus ca punct de plecare. Pentru a restrânge și a fi cât mai specific în alegerea obiectivelor de marketing ai nevoie de următorii pași:

Pasul 1

Începe prin a înregistra obiectivul tău de vânzări într-o cifră rotundă sau ca o creștere procentuală. De exemplu, poți decide că în anul următor să realizezi vânzări brute de 1 milion lei. De asemenea, poți viza o creștere a vânzărilor cu 25%. Ca parte a obiectivului tău cu privire la vânzări, poți include strategia pe care o vei utiliza pentru a atinge obiectivul. De exemplu, un obiectiv de marketing ar putea afirma: „Compania ABC va crește vânzările cu 25% identificând un segment de piață pe care nu l-a explorat”.

Pasul 2

Apoi, stabilește o țintă pentru cota de piață. Îți recomandăm să faci acest lucru atât realist, cât și gradual.
Nu te aștepta la o creștere a cotei de piață de 80% într-un singur an… să nu mai vorbim de cinci ani. Începe din locul în care te afli în prezent și adăugă un procent pentru perioada acoperită de planul tău de marketing.
De exemplu, „Vom crește cota de piață cu 10% în anul următor” ar trebui să fie mai în concordanță cu ceea ce crezi că poți realiza. Acest lucru va motiva probabil echipa de marketing mult mai mult decât un tip de obiectiv deschis.

Pasul 3

Decide numărul de clienți de care ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivele de vânzări și obiectivele cu cota de piață.
Acest lucru necesită să analizezi dimensiunea unei achiziții medii. De exemplu, dacă clientul mediu cheltuiește 200 lei, vei avea nevoie de 10 clienți pentru fiecare 2.000 de lei pe care îi vrei pentru a crește vânzările. Ai nevoie de bani pentru a obține clienți, deci asigură-te că ai bugetul pentru a-ți atinge obiectivul. Ai putea încerca „Vom obține 100 de clienți noi prin intermediul publicității Facebook până la sfârșitul acestui an.”

Pasul 4

În continuare, ar trebui să alegi o creștere procentuală pentru fiecare client obținut. Dacă, de exemplu, clienții tăi cheltuiesc în prezent 200 lei pe achiziție, alege un procent pe care dorești să îl adăugi la acesta. Ai putea scrie acest obiectiv de marketing „Vom crește achiziția medie a clienților cu 12%, sugerând produse suplimentare la finalizare.”

Pasul 5

Aici va trebui să stabilești obiective de preț. Examinează prețurile actuale pentru a afla cum te poziționezi pe piață. Obiectivele tale de marketing depind de stabilirea prețurilor eficiente. De exemplu, un vin în ediție limitată ar putea justifica un preț ridicat pentru a face apel la cunoscători. Pe de altă parte, s-ar putea ca serviciile IT locale să aibă un preț pentru a concura cu afacerile vecine. Obiectivul este stabilirea unei ținte de preț care să îți lase o marjă de profit, dar să te facă și competitiv. Atingerea acestui obiectiv al prețului ar putea fi făcut în mai mulți pași precum creșterea prețurilor cu 10% pe an.

Pasul 6

În cele din urmă, ar trebui să combini toate obiectivele cheie într-un paragraf sumar, astfel încât să poți observa dacă funcționează împreună.
De exemplu, dacă rezumatul tău prevede „Vom crește vânzările cu 15 % și vom reduce prețurile cu 20 la sută”, poți distinge deja că ai două obiective care funcționează unul împotriva celuilalt.
Un rezumat eficient al obiectivelor tale de marketing poate fi: „Vom realiza vânzări de 1 milion lei, ceea ce ne va oferi o cotă de piață de 15%. Vom crește numărul de clienți cu 20% și vom crește achiziția medie cu 10%. De asemenea, vom crește prețurile cu 5% în următorii trei ani.

Exemple de obiective de marketing

  • Creșterea prezenței digitale

Dacă brandul tău nu are o amprentă importantă în online, planurile tale de marketing pot începe cu optimizarea motoarelor de căutare (SEO) și creșterea vizibilității în clasamentele motoarelor de căutare, precum și în platformele de social media.

Exemplul de obiectiv de marketing pentru creșterea prezenței digitale: „Lansarea blogulului de site și publicarea a 10 postări de blog optimizate SEO pe lună pentru următoarele 12 luni pentru a crește traficul organic și prezența online.”

  • Promovarea de produse sau servicii noi

Dacă planurile tale viitoare includ lansarea de noi oferte, obiectivele tale de marketing ar trebui să includă promovarea acelor noi produse și servicii. Exemplu obiectiv de marketing pentru lansarea de produse noi: „Vânzarea a 1.000 de unități ale noului produs în primele 30 de zile de la lansare.”

  • Brand awareness

Dacă brandul tău este nou sau cunoscut doar unui public mic, unul dintre obiectivele de marketing pe care te vei concentra ar putea fi extinderea și familiarizarea mai multor persoane cu brandul tău. Poți nota acest obiectiv de creștere a “brand awarness-ului” astfel: „Un articol în fiecare trimestru pe cinci site-uri pe care cumpărătorul nostru ideal le citește pentru a crește nivelul de conștientizare al brandului”. Urmărirea acestuia și a indicatorilor cheie de performanță pot nota creșteri de trafic pe site sau noi oportunități generate de referințe. 

  • Dezvoltarea unei loialități față de brand

Dacă publicul cunoaște deja brandul, este posibil să dorești să te concentrezi pe construirea nu doar a conștientizării, ci și a unei afinități și loialități mai profunde asupra companiei.

  • Creșterea vânzărilor

Unul dintre cele mai importante obiective ale marketingului pentru entități cu profit este conducerea afacerilor și creșterea vânzărilor. Marketingul are nevoie de o rentabilitate bună a investițiilor – ceea ce înseamnă că o creștere a vânzărilor ar trebui să depășească în mod semnificativ costul marketingului – și, prin urmare, ar trebui să fie specifică. Adesea este insuficient să se menționeze pur și simplu un obiectiv de creștere a vânzărilor cu un anumit procent. Cu cât este mai specific, cu atât mai bine – „vom crește vânzările în rândul femeilor de peste 40 de ani” sau „vom crește numărul persoanelor care fac o achiziție în timp ce navighează prin magazinul nostru online cu 20%”.

  • Creșterea profitului

Acest obiectiv de marketing este diferit de creșterea vânzărilor și a veniturilor, deoarece poți crește profitul prin alte mijloace decât prin vânzări mai mari. Acest obiectiv poate include reducerea cheltuielilor și a cheltuielilor generale, vânzarea mai multor articole care au prețuri mai mari.

  • Creșterea cotei de piață

În loc să te dezvolți într-o zonă nouă, este posibil să vrei să-ți extinzi amprenta pe piața actuală. Acest obiectiv te ajută să obții mai mulți clienți disponibili în industria sau locația ta geografică.

  • Construirea autorității în industrie

Un alt mod de a crește vizibilitatea într-o industrie este de a deveni un expert în domeniu. Te poți concentra pe stabilirea brandului tău ca autoritate pe segmentul tău de piață. Poți fi tentant să te uiți la această listă și să vrei să alegi cinci, 10 sau chiar toate strategiile de marketing. Dar este important să reții că ar trebui să îți menții o listă a obiectivelor de marketing relativ scurtă. Fă-ți timp pentru a te concentra pe două, trei obiective simultan, apoi crează planuri de revizuire și reorientare către alte obiective ulterior. Pentru orice problemă de marketing cu care te confrunţi în drumul tău de antreprenor noi te invităm să ne contactezi pentru a-ţi oferi o mână de ajutor.

Organic AgencySuntem o agenție de marketing din București care te ajută să cucerești lumea digitală. Suntem strategi cu suflet creativ. Visători ca Jobs. Pragmatici ca Buffet.Misiunea noastră este simplă: creștem traficul siteului tău prin SEO, content marketing și PR digital. Rezultatele muncii noastre se numesc “autoritate” și “influență”. Dar, în definitiv, ce ne trezește dimineața e că facem conținut care ajută oamenii, pur și simplu, să ia decizii mai bune.


Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *