Scroll to top
© 2019, Organic | Where creativity meets data

Marketing Online – Ce este, ghid & strategii


admin - noiembrie 22, 2019 - 1 comment

Ce gasesti in acest articol

  • Ce este marketingul online?
  • Care este diferența între marketingul online și cel tradițional?
  • Care sunt avantajele marketingului online?
  • Cum se realizează marketingul online?
  • Greșeli de evitat în marketing online
  • Sfaturi pentru campaniile de marketing online
  • Cu ce se ocupă un marketing manager?
  • Top cărți de marketing online

Astăzi, când aproximativ o jumătate din populația Globului este conectată la internet, conectivitatea tot mai accentuată a creat schimbări importante în numeroase industrii.

Iar acest fapt nu este unul neapărat negativ deoarece ne bucurăm că viața noastră este ușurată de noile instrumente tehnologice. Spre deosebire de starea societății de acum trei decenii, astăzi ai posibilitatea să cumperi cele necesare în casă direct din magazinul online, ai la dispoziție platforme care te ajută să comunici rapid și în timp real cu oricine din lume și găsești informații despre orice doar la un click distanță.

Consumatorii devorează conținutul digital, însă pentru companii este dificilă lupta de a rămâne vizibil și a vinde într-un spațiu deja aglomerat de oferte. Mulți încearcă să descopere cheia către consumatori și să dezlege algoritmii Google, gigantul care dictează tonul în spațiul digital, iar pentru aceasta au nevoie de strategii de marketing online.

Ce este marketingul online?

Pentru a-ți oferi o mână de ajutor în această mare de informații trebuie să înțelegi în primul rând ce este marketingul online. Acesta este un set de instrumente și metode utilizate pentru promovarea produselor și serviciilor prin internet, care îți oferă beneficii precumCreșterea potențialului

  • Cheltuieli reduse
  • Comunicare eficientă
  • Un control mai bun
  • Serviciu clienți îmbunătățit
  • Avantaj competitiv

Care este diferența între marketingul online și cel tradițional?

Probabil că te gândești, bun, dar cu marketingul tradițional cum rămâne? Sunt promovările pe TV și radio ineficiente, ori reclamele tipărite în ziare și reviste mult prea învechite pentru actualitate? Răspunsul îl poți găsi printr-o comparație între cele două modele de marketing, care până la urmă au același scop. Acela de a atrage clienți, a vinde și a construi o imagine de brand.

Un aspect diferit îl reprezintă costurile, de unde victorios reiese online marketingul. Pe de o parte canalele de promovare ale marketingului tradițional costă foarte mult, în timp ce anunțurile pe site-uri web, social media și videoclipuri YouTube, etc. sunt accesibile. Publici un anunț în ziarul local, însă acesta este disponibil pentru publicul țintă doar în ziua publicării. Dacă îți dorești o nouă conexiune, trebuie să rulezi o nouă campanie publicitară. Și în cazul pliantelor ai o expunere unică, comparativ cu site-ul, care poate aduce publicul țintă în contact cu serviciul sau produsul tău și ani de zile, fără alte costuri suplimentare.

De asemenea, marketingul online poate fi gratuit în unele situații datorită numeroaselor tehnici existente. Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) oferă cheia pentru cantități aproape nelimitate de trafic pe web. Cu cât înveți și înțelegi SEO, această disciplină aparent confuză și complexă, cu atât vei avea posibilitatea de a apărea în mod organic în rezultatele căutărilor din Google. Iar această căutare organică este importantă pentru marketingul online. Având în vedere că majoritatea business-urilor nu au bugete masive de publicitate, vizibilitatea online este esențială pentru succesul pe termen lung.

Este posibil ca marketingul tradițional să fi evoluat în ultimele decenii, dar aspectele fundamentale au rămas aceleași. Tehnicile de vânzare pe care le folosim și astăzi se bazează foarte mult pe cei patru P ai marketingului: produs (Product), preț (Price), loc (Place) și promovare (Promotion). 

La prima vedere, online marketingul poate arăta diferit față de marketingul tradițional, deoarece el folosește cu precădere cel de-al patrulea P – promovarea. Cu toate acestea, marketingul digital este extrem de eficient deoarece nu ignoră niciunul dintre cei patru P, ci îi folosește mai degrabă într-o manieră unică, și uneori chiar mai bine decât marketingul tradițional.

În privința rezultatelor, care sigur te interesează la fel de mult precum costurile, marketingul tradițional necesită timpi de așteptare ce pot dura săptămâni sau uneori luni pentru a vedea îmbunătățiri în afacere. Pe de altă parte, atunci când începi să folosești marketingul online poți sesiza creșteri importante într-un timp scurt.

De asemenea, rezultatele unei strategii de marketing tradiționale nu pot fi ușor măsurate. Pe de altă parte, în marketingul online este simplu să determinăm un randament al investițiilor (ROI) utilizând instrumente analitice Google. Poți vedea rapid ce tehnică este performantă și care nu este prin Google Analytics, precum și, de exemplu, tendința pieței, traficul de intrare, rata de transformare, vizitatori interesați, rata de respingere și beneficiile. Ai posibilitatea de a face modificări în timp real asupra strategiei de marketing, poți adăuga unele cuvinte cheie pentru a ținti mai bine către consumatorii tăi și, de asemenea, poți utiliza canale de social media, care sunt gratuite și pe care aproape toată lumea le folosește, deci sunt mai accesibile. Totuși, online marketingul are o limitare în privința interacțiunii directe cu potențialul cumpărător.

Așadar, trebuie să reții că o strategie de marketing tradițional are unele dezavantaje:

nu poți sincroniza anumite etape – De exemplu, să spunem că publici un anunț într-o revistă pentru a promova cel mai recent widget. După care, faci o actualizare majoră a acestuia, care poate avea un impact semnificativ asupra numărului de vânzări. Poți schimba anunțul pe loc? Bineînțeles că nu. Acesta va trebui reînlocuit, ceea ce va aduce costuri suplimentare în bugetul tău de marketing.

  • costuri ridicate
  • opțiuni limitate de customizare – Asta înseamnă că atunci când îți dorești să țintești către un anumit grup dintr-o anume industrie ai foarte puține tehnici la dispoziție de a ajunge la publicul tău. Când utilizezi marketingul online, ai nu doar posibilitatea de a contacta doar tipul potrivit de client, ci și de a-i pune la dispoziție oferte adaptate nevoilor sale. 
  • nu poți expune prețuri detaliate ale produselor/serviciilor tale din lipsă de spațiu
  • capacitate de evaluare a rezultatelor redusă
  • raport cost-efect ineficient

Care sunt avantajele marketingului online?

Dacă am evidențiat partea negativă a marketingului tradițional, este nevoie să îți arătăm și ce beneficii presupune online marketingul și de ce te îndrumăm să îl alegi pe acesta ca o cale de promovare a business-ului tău.

  • Un avantaj esențial al utilizării canalelor online pentru comercializarea unui serviciu sau produs este abilitatea de a măsura impactul oricărui canal, precum și modul în care vizitatorii dobândiți interacționează cu site-ul tău. Pentru vizitatorii care se transformă în clienți plătitori, se poate face o analiză suplimentară care te ajută să știi ce canale sunt cele mai eficiente pentru obținerea clienților valoroși.
  • Acces global – Marketingul online oferă business-urilor o bază largă de clienți pentru serviciile sau produsele lor. Toate tipurile de afaceri, de la multinaționale la întreprinderi mici și mijlocii, au acces la milioane de potențiali clienți. Reclamele sunt accesibile mai multor publicuri prin instrumentele de publicitate pe care le utilizezi. Cu cât este mai mare numărul de utilizatori care îți vizitează pagina, cu atât vânzările vor fi mai mari.
  • Costuri reduse – În orice campanie de marketing, costul este un factor cheie de care trebuie să ții cont deoarece afectează bugetul companiei. Afacerile la început pot evita costul ridicat al unei campanii de marketing, care este adesea asociat cu formele tradiționale de publicitate prin utilizarea online marketingului.
  • Abilitatea de a fi multitask – Unul dintre beneficiile de bază ale marketingului online este capacitatea sa de a gestiona milioane de clienți în același timp. Atât timp cât infrastructura unui site este eficientă, numeroase tranzacții pot avea loc cu ușurință simultan. Această adaptabilitate ridicată a marketingului pe internet este un beneficiu important de care afacerile pot profita pentru a oferi consumatorilor lor cea mai bună experiență de cumpărături.
  • Colectarea datelor în scopul personalizării serviciilor – Ori de câte ori un client cumpără un produs de pe site-ul tău, datele sale sunt colectate, iar afacerea ta se poate folosi de acestea în diferite moduri. Majoritatea analizează datele pentru a afla ce produse și / sau servicii vând frecvent. Mai mult, datele colectate pot ajuta segmentarea clienților, astfel încât afacerea ta poate trimite reclame și alte materiale promoționale pe baza obiceiurilor și intereselor lor de cumpărare. Prin acest avantaj al marketingului online, brandurile pot servi milioane de clienți cu diverse articole și produse bazate pe interesele lor personale. Astfel, cumpărătorii își pot obține cu ușurință produsele dorite fără a fi nevoit să analizeze toate opțiunile disponibile pe internet.
  • Tranzacții rapide – O tranzacție în mediul online este aproape instantanee. Poți face acest lucru printr-un serviciu de plată digital, astfel încât să nu fie nevoie de numerar pentru a cumpăra și vinde produse/servicii. Acest lucru este posibil datorită soluțiilor de procesare a plăților prin companii terțe precum PayPal.
  • Marketing 24/7 – Cu ajutorul unei campanii de marketing online îți poți promova și vinde produsele la orice oră din zi. În plus, nu va trebui să îți faci griji cu privire la salariile personalului sau la programul magazinului. În plus, variațiile de fus orar nu te vor afecta. 

Cum se realizează marketingul online?

Acum că te-ai familiarizat cu avantajele marketingului online, te invităm să descoperi care sunt mecanismele de care trebuie să ții cont în online marketing.

  1. Pune accentul pe clienți – Știi vorba aceea românească “Clientul nostru, stăpânul nostru.”. Ei bine, strategia ta de marketing trebuie să se învârtă în jurul clientului. Primul pas este cunoașterea nevoilor clienților tăi care poate reprezenta o provocare într-un mediu atât de divers. Totuși, vei putea crea conexiuni pentru ca apoi clienții să primească din partea ta propuneri specifice intereselor lor.
  2. Gândește la scară mare – Dezvoltă o strategie de marketing sustenabilă pentru brandul tău, astfel încât să nu depinzi doar de micile campanii. Gândește totul într-o viziune mai amplă, de creștere pe termen lung. Valorifică avantajele pentru a putea obține un flux de venituri solid.
  3. Creează-ți povestea de brand – Când oamenii cheltuiesc bani, se gândesc atât cu latura rațională, cât și cu cea emoțională. Cele mai eficiente construcții de marketing apelează la ambele. Prin intermediul poveștilor, un instrument puternic pe care compania ta îl poate folosi, te ajută să construiești conexiuni cu clienții.
  4. Acumulează trafic pe site – Există situații în care o companie își permite să plătească o agenție de marketing care să se ocupe de întregul mecanism din spatele creșterii traficului online, însă ce faci în cazul în care nu ai un buget la dispoziție pentru asta și ai nevoie de câteva indicații pe care să le implementezi singur. 

Deși pare complicat, poți lua campania de marketing online în mâinile tale, chiar dacă te afli la început de drum. Iată cum:

  • Implică-te în Social Media – Social media nu este un limbaj mistic; este doar vorba despre crearea de conexiuni. Nu te speria de jargon ca „retweet-uri” și „like-uri”. Tratează-i pe alții așa cum vrei să fii tratat. Pune întrebări.

Sfat: utilizează instrumente precum HootSuite sau SproutSocial pentru a programa actualizări pentru toate platformele sociale. Vei economisi timp și vei face să pară că te afli constant pe Twitter, Facebook, LinkedIn etc.

  • Dezvoltă un blog – Ai putea fi surprins de calitatea scrisului tău. Aveți deja un arsenal de subiecte pe care să le acoperi, deoarece îți cunoști industria din interior și din exterior. Blogging-ul are multe beneficii, cum ar fi crearea de conștientizare a brandului, credibilitate și autoritate. De asemenea, s-a demonstrat că ajută la creșterea ratelor de conversie și chiar în clasamentele motoarelor de căutare.

Sfat: a scrie o postare pe blog nu este același lucru cu a scrie un eseu la școală. Folosește un limbaj cât mai simplu, prietenos, care să ofere o parcurgere ușoară a subiectelor abordate.

  • Oferă conținutul dorit de publicul tău – Conectarea cu potențiali clienți este mai ușoară atunci când livrezi conținut personalizat pe care îl pot utiliza efectiv. De fapt, 61% dintre consumatori sunt mai susceptibili să cumpere de la un brand care oferă conținut extrem de relevant.

Sfat: păstrează nevoile audienței tale în centru strategiei de marketing de conținut și dezvoltă articole, e-book-uri, ghiduri și postări de blog care oferă informații clienților tăi. Adună-i în jurul unui anumit produs sau obiectiv de marketing pe care îl ai, apoi amplifică-l prin intermediul social media.

  • Atenție la Analytics – Este simplu: canalele care îți aduc mai mult trafic sunt cele pe care trebuie să le păstrezi. Cele care nu dau rezultate trebuie eliminate.

Sfat: configurează-ți platforma de analiză pentru a-ți trimite un raport săptămânal sau lunar, astfel încât să poți rămâne la curent cu modul în care funcționează strategiile de marketing. Dacă, de exemplu, articolele de blog de tip guest post îți aduc mult trafic, scrie mai multe. 

  • Asigură-te că e-mailurile tale ajung la destinatar – În ciuda tuturor celorlalte instrumente de marketing pe care le ai la îndemână, e-mailul rămâne încă o modalitate de succes de a ajunge în fața clienților și de a-i determina să cumpere de la tine. Și cu cât sunt mai bine direcționate aceste mesaje, cu atât vei reuși să trimiți oamenii pe site-ul tău.

Sfat: Acordă mai mult timp subiectului; 64% dintre destinatari deschid e-mailuri în funcție de textul subiectului. Un text cu 10 sau mai puține caractere poate aduce rate de deschidere de 58% sau mai bine, așa că ai grijă ca acesta să fie scurt și  la obiect.

  • Perfecționează-te în SEO – Asigură-te că site-ul tău cuprinde acele cuvinte cheie pe care le caută publicul tău țintă. În caz contrar, vei avea o rată de respingere mai mare și mai puține conversii, ca să nu mai vorbim de plasarea în clasamentul Google. 

Sfat: dacă ai o afacere locală, nu trece cu vederea tendințele de căutare locale. Astfel, vei fi accesibil pentru publicul din apropiere. De asemenea, evită conținutul duplicat. Google nu acceptă acest lucru și va duce la scăderea în rezultatele de căutări.

  • Poți produce conținut video – Consumatorii doresc mai multe videoclipuri de la branduri. Acesta este motivul pentru care 87% dintre marketeri produc conținut video online. Videoclipurile produc o creștere de 157% a traficului de căutare organică. Mai mult, 46% dintre consumatori acționează după vizionarea unei reclame video.

Sfat: Compania ta ar trebui să aibă un canal YouTube unde să urci clipuri în mod regulat. Nu este necesar să cheltui o avere pentru a produce conținut video. O poți face de oriunde te afli. Ține minte – Oamenii preferă să urmărească un videoclip despre un produs decât să citească despre el. 

  • Apelează la influenceri – Poți folosi această strategie de marketing pentru a crea credibilitate. Dacă site-ul tău este credibil, vei putea genera mai mult trafic. 

Sfat: Mergi către colaborări cu micro-influenceri pentru că aceștia au rate de interacțiune mai mari cu publicul lor.

  1.  Asigură-te că ai o rată de conversie stabilă – Traficul reprezintă doar jumătate din ecuația de marketing. Trebuie să investești timpul în crearea unei strategii de creștere a vânzărilor. Optimizarea conversiilor presupune (1) a converti vizitatorii care ajung pentru prima dată în clienți și (2) a converti acești clienți în cumpărători fideli. 
  2. Creează conexiuni cu publicul – Content marketingul presupune mai mult decât un simplu articol de blog. Atunci când este creat corect, conținutul, care include articole, ghiduri, webinarii și videoclipuri pot fi factori puternici de creștere pentru afacerea ta. Concentrează-te pe construirea încrederii și producerea de conținut valoros. 
  3. Descoperă clienți noi prin canalele de publicitate plătită – Probabil că te-ai lovit de acest lucru într-o formă sau alta. De asemenea, Marketingul motorului de căutare (SEM), publicitatea online sau marketingul cu plata per click (PPC) sunt de asemenea termeni adesea întâlniți. Foarte des, marketerii folosesc acești termeni în mod interschimbabil pentru a descrie același concept – traficul obținut prin anunțuri online. Totuși, dacă nu îți dorești să aloci un buget în campanii de marketing, această tehnică nu îți este favorabilă. 
  4. Optimizează site-ul pentru mobil – Poate că și tu citești acest articol în acest moment tocmai de pe un astfel de device. Cu toate astea, majoritatea companiilor nu au optimizat site-ul pentru mobil iar acest lucru este o problemă. Cu toții obișnuim să folosim platforme multiple atunci când navigăm pe internet, smartphone-uri tablete. Cu siguranță vei avea de pierdut dacă nu îți canalizezi eforturile și către astfel de platforme. 

Greșeli de evitat în marketing online

Pentru că este mult mai simplu să înveți din greșelile altora, iată ce ar trebui să eviți atunci când faci marketing online:

  1. Uiți de utilizatorii de mobil – Că tot discutam mai devreme despre importanța optimizării în zona de platforme precum smartphone-uri și tablete, iată că mulți uită de acestea. Să ai un site nu este de ajuns dacă nu îl optimizezi pentru a putea fi urmărit cu ajutorul acestor gadgeturi. Totuși, un alt aspect util ar fi crearea unei aplicații mobile, care pentru unele business-uri ar putea fi extrem de binevenită. 
  2. Nu oferi discount-uri sau promoții – Recompensează-ți clienții pentru a-i încuraja să revină și să mai apeleze la tine. Aceste reduceri vor aduce mai multe vânzări și mai mult trafic pe site. Cupoanele de reduceri îi determină adesea pe cumpărători să revină în magazinul de unde le-au primit.
  3. Nu deții un blog – Așa cum explicam și mai sus, blogul este vital pentru a crește traficul și a interacționa cu publicul tău. Oferă-le posibilitatea de a comenta articolele publicate și asigură-te că postezi link-uri către ele și pe site-urile de socializare pentru a crește accesibilitatea.
  4. Nu măsori ROI – Câți bani investești în strategiile de marketing online? Ce fel de rezultate obții? Nu arunca orbește bani către strategii de marketing digital fără a măsura ROI. Dacă nu măsori ROI, nu vei știi cât de reușită a fost strategia. Calculul rentabilității investiției nu este atât de dificil pe cât pare. În primul rând, trebuie să îți dai seama ce măsori. Trafic, oportunități, ratele de click, conversii? După ce decizi care este obiectivul campaniei tale poți să calculezi ROI. Ia câștigul financiar din investiția ta și scade costul investiției tale. Împarte acest număr la costul total al investiției și vei obține rentabilitatea. 

Sfat! Asigură-te că determini ROI-ul tuturor campaniilor de marketing anterioare pentru a vedea dacă strategia actuală a avut succes.

  1. Site-ul tău este prea lent – Paginile web lente vor duce la mari probleme pentru compania ta. Investești timp, bani și eforturi pentru a conduce oamenii către site-ul tău – doar pentru a-i alunga dacă este prea lent. Oamenii sunt nerăbdători, iar asta este natura Internetului. Clienții vor abandona site-ul tău dacă durează prea mult timp încărcarea. Asigură-te că investești în serviciul de hosting web pentru că fiecare secundă contează și te poate costa pierderea unui client.  
  2. Nu convertești traficul în clienți – Te bucuri cu siguranță că datele site-ului tău arată atât de bine. Numărul de vizitatori este într-o continuă creștere, însă volumul vânzărilor este același. Care este problema? Traficul nu se transformă în vânzări. Cum rezolvi asta? Asigură-te în primul rând că site-ul este ușor de navigat. 80% dintre vizitatorii site-ului părăsesc pagina pentru că nu pot găsi ceea ce caută. Dacă ai un magazin online, asigură-te că există o mulțime de opțiuni de căutare și filtre, astfel încât utilizatorii să găsească rapid ceea ce doresc și să facă o achiziție.
  3. Nu utilizezi un call-to-action – Care este obiectivul campaniei tale de marketing? Cum te aștepți să îți atingi obiectivul cu ajutorul clienților? Dacă ai o reclamă excelentă, dar nu îndemni la acțiune, este practic inutilă. O formulă nefericită de call-to-action ar putea fi “Clienții noi au 5% reducere.” Ce zici însă de…„Accesați site-ul nostru până sâmbătă dimineața pentru a primi 20% reducere pentru articolele selectate și transport gratuit la toate achizițiile.” Nu uita să incluzi un link către site-ul tău la final.
  4. Te concentrezi pe achiziții și nu pe păstrarea clienților existenți – Știm, dorința de a crește baza de clienți este una firească, însă trebuie să știi că investițiile în strategii de marketing pentru atragerea de noi clienți sunt mai costisitoare decât determinarea celor existenți să revină. Este posibil ca cei existenți să cumpere mai des și să cheltuiască mai mulți bani pentru fiecare tranzacție decât clienții noi.

Sfaturi pentru campaniile de marketing onlineDeși pare dificil pentru oamenii de marketing să fie cu un picior în lumea reală și cu unul în spațiul virtual, există câteva trucuri pe care le poți folosi pentru a-ți ușura munca:

  • Vizează întotdeauna publicul potrivit pentru produsul tău.
  • Definește-ți obiectivele de afaceri.
  • Creează un buget de afaceri.
  • Construiește un brand inteligent pentru afacerea ta.
  • Utilizează cele mai importante trucuri SEO.
  • Începe un blog.
  • Obține mai mulți clienți locali.
  • Folosește puterea rețelelor de social media.
  • Îndreptă-ți strategia de marketing către e-mail pentru a crește traficul pe site.
  • Utilizează publicitate PPC.
  • Folosește beneficiile recenziilor clienților online.
  • Stabilește care sunt așteptările clienților și asigură-te că le satisfaci nevoile.
  • Găsește-ți cel mai bun moment pentru a posta conținut pe site.
  • Integrează social media în strategia de marketing.
  • Optimizează-ți pagina Compania mea pentru SEO local.
  • Cunoaște-ți piața.
  • Nu te bloca într-o buclă, bazându-te pe aceeași tactică an de an. Reevaluează continuu ceea ce utilizezi și faci, deoarece marketingul online, instrumentele de social media și preferințele audienței se schimbă mai repede decât îți dai seama.
  • Un marketer de succes trebuie să fie flexibil, deschis, un ascultător activ și creativ.
  • Folosește aceeași voce și același ton în comunicarea de pe toate canalele și conturile pentru a promova brandul tău. Aceștia sunt diferențiatori importanți.
  • Încearcă întotdeauna să găsești modalități neobișnuite de a te face pe tine și afacerea ta recunoscuți. Așa vei descoperi unele dintre cele mai mari pârghii către oportunități.
  • Plasează întotdeauna clientul pe primul loc.
  • Marketingul astăzi este un întreg ecosistem și este într-o continuă evoluție. Cei mai buni marketeri îl abordează în acest mod – învață constant, măsoară progresul și concentrează-te asupra imaginii de ansamblu.

Cu ce se ocupă un marketing manager?

Un manager de marketing este persoana care gestionează marketingul unei afaceri sau al unui produs. Acesta pot fi responsabil pentru mai multe servicii sau produse sau poate fi responsabil de un singur produs. 

Ceea ce nu scrie în fișa postului este faptul că un marketing manager  trebuie să aibă o personalitate spontană, naturală, iar în concordanță cu aceste trăsături, trebuie să fie extrem de concentrat, atent la detalii și foarte conștiincios pentru îndeplinirea termenelor. Managerii de marketing au personalități distincte. Aceștia tind să fie indivizi întreprinzători, ceea ce înseamnă că sunt aventuroși, ambițioși, asertivi, extrovertiți, energici, entuziaști, încrezători și optimiști. Ei pot domina, sunt persuasivi și motivați. De asemenea, unii dintre ei pot avea veleități artistice, ceea ce înseamnă că sunt creativi, intuitivi, sensibili și expresivi.

Și totuși, ce fac marketing managerii? Managerii de marketing au o varietate de responsabilități, precum întocmirea estimărilor și bugetelor pentru campaniile de marketing, depunerea acestora pentru aprobare, colaborarea cu agențiile de publicitate, participarea la negocieri, pregătirea contractelor de vânzări și publicitate și revizuirea materialelor publicitare, cum ar fi materialele tipărite, pentru TV. reclame și reclame online.

Responsabilitățile unui marketing manager

Atribuțiile unui manager de marketing pot varia în funcție de companie și de industrie. Cu toate acestea, majoritatea managerilor de marketing împărtășesc unele responsabilități comune:

– crearea de informații promoționale pentru a conduce afacerea

– coordonarea mai multor canale de strategii de marketing

– gestionarea bugetelor pentru campaniile de marketing

– testarea de noi oportunități de marketing

– construirea relațiilor cu mijloacele media

– dirijarea strategiilor de social media

– evaluarea performanțelor campaniilor de marketing

– eliminarea campaniilor de marketing care nu sunt performante

– monitorizarea și îmbunătățirea SEO

– gestionarea angajaților și a furnizorilor terți

– soluționarea problemelor de deservire a clienților

– crearea de noi modalități de promovare a produselor noi

– educarea angajaților despre tendințele de marketing ale industriei

– analiza feedback-ului clienților de pe platformele de socializare

– analizarea rentabilităților publicitare și raportarea către managementul superior

Poate te întrebi cum arată biroul unui marketing manager… O mare parte din munca în acest domeniu poate fi realizată într-un cadru de birou. Cercetarea produsului, tendințele de cumpărare ale consumatorilor și analiza pieței noi necesită atât abilități informatice extrem de dezvoltate, cât și abilități interpersonale puternice pentru a determina viabilitatea unui produs.

Mulți manageri de marketing călătoresc pentru a se întâlni cu clienții, lucrează cu echipe de producție pentru a finisa produsele și pentru a organiza sondaje informale privind produsul sau serviciul. În plus, managerii de marketing călătoresc pentru a se întâlni cu mass-media, cum ar fi companiile de producție video, companiile de producții tipărite și spațiile publice.

Deoarece marketingul este un domeniu în evoluție, marketing managerul frecventează cursuri, citește articole actuale și își îmbunătățește abilitățile digitale pentru a se plasa deasupra concurenței.

Printre sarcinile zilnice ale marketing managerului se află:

  • Dezvoltarea, implementarea și supravegherea tuturor strategiilor de marketing și publicitate, precum și activități promoționale.
  • Gestionarea și coordonarea personalului creativ.
  • Analiza demografiei pentru a delimita piețele țintă pentru produse, mărci sau servicii noi.
  • Monitorizarea strategiilor de marketing ale concurenților pentru a măsura impactul acestora.
  • Urmărirea efectelor strategiilor de marketing implementate.
  • Cercetarea și evaluarea fezabilității și rentabilității produselor, mărcilor sau serviciilor existente și viitoare.
  • Menținerea la curent cu tendințele și cerințele de marketing pentru a se asigura că strategiile de marketing respectă cele mai recente practici și standarde.

Top cărți de marketing online

Și pentru că un marketer informat are mai multe șanse să …. îți recomandăm câteva titluri care îți pot fi de folos pentru înțelegerea aprofundată a marketingului online.

1. Digital Marketing for Dummies, Ryan Deiss și Russ Hennesberry, 2017 – Este o carte foarte ușor de citit de 300 de pagini și acoperă parcursul clientului, planificarea de marketing, paginile web, blogging-ul, SEO, SEM, social media, afișările plătite, e-mail, și date analitice. În general, este o carte de marketing extrem de utilă și valoroasă.

2.  Search Engine Optimization for Dummies, Bruce Clay – Cartea însumează 737 de pagini și acoperă multe categorii de informații. Clay este o prezență obișnuită în cadrul conferințelor SEO și oferă acolo instruiri personale. 

3. Google Adwords for Beginners: A Do-It-Yourself Guide to PPC Advertising, 2015, Cory Rabazinsky – Acesta este o carte utilă pentru cei care abia încep să cunoască Google AdWords, ceea ce îți oferă suficiente informații pentru a dezvolta și optimiza campaniile tale într-o măsură rezonabilă.

Cartea se arată ca o introducere în PPC, pe măsură ce parcurgi cei 8 pași pentru configurarea, licitarea și operarea unui cont AdWords care acoperă următoarele subiecte:

1. Contul și structura campaniei

2. Locație, locație, locație

3. Licitarea și bugetarea

4. Extensii publicitare

5. Redactarea reclamelor

6. Tipuri de cuvinte cheie și potrivire

7. Cercetare

8. Optimizarea și testarea

4. Blogging: A Practical Guide to Plan Your Blog: Start Your Profitable Home-Based Business with a Successful Blog, Jo and Dale Reardon, 2015 – Această carte oferă o imagine de ansamblu excelentă și sfaturi pas cu pas pentru configurarea și rularea blogului tău. Cartea se găsește în format digital, gratuit. 

Cuprinsul foarte practic este organizat în 10 etape:

1. Definiți-vă obiectivele

2. Alegeți numele site-ului

3. Gestionează-ți tehnologia

4. Definiți-vă publicul țintă

5. Identificați-vă cuvintele cheie

6. Definiți categoriile dvs. de blog

7. Creează-ți strategia de conținut

8. Creați programul dvs. de publicare a blogului

9. Decideți ce tip de conținut trebuie publicat

10. Decide cine va face ce

5. Social Media Marketing All-In-One for Dummies, Jan Zimmerman și Deborah Ng, 2017 – Acestă carte acoperă în detaliu marketingul de conținut și platformele Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Snapchat, Instagram și LinkedIn. Aceasta atinge și subiecte legate de platformele de nivel 2: Spotify, Tumblr, Vimeo, Periscope.

Capitolul 5 acoperă publicitatea plătită pe Facebook, Twitter, LinkedIn și Pinterest. Ultimele 100 de pagini sunt dedicate urmăririi și analizelor de socializare. Cartea are etichete grafice în josul fiecărei pagini pentru Sfaturi, Avertismente și Rețineți. Ca și Digital Marketing for Dummies, această carte este recomandată pentru marketerii de social media.

6.  The Webinar Way: The Single Most Effective Way to Promote Your Services, Drive Leads & Sell a Ton of Product, Sherri Rose, 2012 – Îți poți da seama din titlu că autorii sunt promotorii canalului webinar. Cartea este structurată pe 7 piloni: perspectivă, planificare, promovare, prezent, poziție de putere, pitch și partener. Acestea creează un cadru bun pentru cei care își doresc să afle mai multe despre webinar.

Ca o recomandare finală, îți propunem cartea lui Wiley, Digital Marketing for Dummies pentru toți începătorii și intermediarii marketingului. 

În speranța că am făcut puțină lumină în ceea ce reprezintă implicațiile marketingului online și cum te ajută acesta pentru a crește brandul tău, te invităm să ne contactezi pentru a-ţi oferi o mână de ajutor în orice problemă pe care o întâmpini pe parcursul drumului tău de antreprenor în lumea digitală.

Organic AgencySuntem o agenție de marketing din București care te ajută să cucerești lumea digitală. Suntem strategi cu suflet creativ. Visători ca Jobs. Pragmatici ca Buffet.

Misiunea noastră este simplă: creștem traficul siteului tău prin SEO, content marketing și PR digital. Rezultatele muncii noastre se numesc “autoritate” și “influență”.

Dar, în definitiv, ce ne trezește dimineața e că facem conținut care ajută oamenii, pur și simplu, să ia decizii mai bune.

Related posts

1 comment

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *